måndag 31 maj 2010

MidSOMmaR


Faktiskt så har jag inte några planer på vad som händer i midsommar. Jag har planer annars för alla andra helger och veckor men inte just över midsommar. Vad ska ni göra? Jag vill ju inte sitta själv. M åker med Pappi upp till Hälsingland och jag är ju naturligtvis välkommen att hänga på men njae. Alltså, det stryker björnar runt knuten (bokstavligt talat), det finns ingen mobiltäckning och närmsta granne ligger 5 km bort. Jag får lappsjuka för en hel del mindre än det. Men de får säkert trevligt. Dock vill jag ha min lilleman hos mig men jag får vackert vänta till nästa midsommar. Så är det.

Nu till helgen blir det Gräna Lund för hela slanten med M. Jag har lovat att åka kausell med honom. Jag vet inte vad jag har gett mig in på. Han ska få spela på chokladhjulet och äta sockervadd. Så klart, det är ju sådant man gör när man är på Grönan.
Helgen därefter är det Karlssons tur att få sin beskärda del av min uppmärksamhet. DEt var länge sedan vi gjorde något på tu man hand så vi har bokat Grisslehamns Havsbad hela lördagen. Bara njuta med bubblor och bubbel.

Därefter är det iväg till DAlaRNa. Den 19 juni är det en fest i Säterdalen som jag och mina vänner ska gå på. Mialicious och Big Ben följer med också. Festen är utomhus och vi hoppas på finväder såklart. Det har jag sett fram emot hela våren!

Det är lite av det närmsta sommarschemat. Men va tusan gör jag på Midsommar?


KRaM// HJärTEMamMAs

Inga kommentarer: