fredag 7 maj 2010

Fullt upp

Goddag kära bloggvänner. Grattis till er som är överlyckliga att det är fredag! Grattis till mig då jag fick hem min pärla tidigt i morse. Jag saknar honom varannan vecka så det gör ont. Tur att jag har fri tillgång att pussa på honom även fast han är hos pappa.

Idag har vi tankat Blixten full och tagit några VPS. (Varv på stan). Vi har storhandlat och vi har flängt. Onödigt men roligt. M önskar dock att jag köpt en silverfärgad bil men han tycker att det går bra ändå att åka röd. Besviken är han också att den bara har ett avgasrör. Enligt honom är ju en bil snabbare ju fler avgasrör den har. Kanske har han rätt, vad vet jag om sånt.
Vi gör oss klara här hemma för en färd till Spillan och vår vänfamilj där. Vi är bjudna på middag och tänkte stanna på vägen och plocka en stor bukett vitsippor.

I morgon är det Grissel för hela slanten nästan. Vi ska hälsa på Sillgrisslan och jag ska nog passa på att känna på hennes bebismage. Jag är så glad för hennes och Marinsoldatens skull. Grattis!
vi svänger nog även förbi farfars tjorre och knycker lite godis. Eller skriver upp det på Pappi i alla fall.
Hem sen för lite födelsekalejs hos tuttut. Hon ordnar ett extra för oss eftersom M hade vattkoppor när hon hade sitt kalas. Fint gjort. Så det blir förhoppningsvis tårta.

Om ni tror att helgen är slut där tror ni fel. Förhoppningsvis åker vi till Berga på söndagen för att krama på en gammal vän. Han har varit mycket saknad. Nu bler det dubbelt upp. Han har blivit med hus och familj sen jag träffade honom sist. Vuxit upp med andra ord(hoppas ajg ;))
Jag ska krama dem alla!

Vad har ni för planer?
Nu måste vi fixa det sista!
Kräm och kram

Inga kommentarer: