tisdag 11 maj 2010

DEsiGuAL


Detta linne har jag fastnat för. Det blir nog mitt nästa inköp om jag får önska. Spanska Desigual gör superfina mönstrade kläder och de säljs bland annat på Edblad o CO i Norrtälje. Funderar på en kort kort skinnpaj till. Min fina röda med muddar kan jag inte ha längre. Synd på sätt och vis då den är grümt fin. Man får ta det onda med det goda helt enkelt!
Lilleman står i duschen och groomar sig. Han har i eftermiddag skrattat gott åt mina försök att visa honom hur man gör en moonwalk. Han har vridit sig och hållit för magen och skrattat så tårarna rann. Otacksamma unge. Jag försökte bara visa honom hur man på min tid dansade på skoldanserna. Inte populärt tydligen.
En sak som slog mig idag var att tänk vad många saker som man hade när man var liten som inte finns längre. Jag pratade i morse med M:s dagisfröken, en yngre jättesöt version. I alla fall så kom jag in på ordet stereobänk och hon frågade var det var. Jag blev helt paff men sen kom jag på; Shit det finns knappt stereobänkar längre. Jag förklarade att en stereobänk var ju där man hade sin skivspelare! SKIVSPELARE, hon asgarvade. Jag sa att på min tid fick man inte hoppa och dansa alltför nära stereobänken för då kunde man förstöra stiftet då skivspelaren kunde hoppa plus att det kunde bli hack i skivan!
Det var tider det!
nu blire att torka unge sen sovtajm!


KRaM// HJärTEMamMAs

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trillade på din blogg idag :) alltid skoj med norrtan bor, och tydligen bor vi nära varandra me....fruktansvärt liv på continern haha ;)
Hälsningar Elsas och Frans mamma ( tror du vet vem jag är!)

Hjärtemammas sa...

ah duuu alltså. Ja det var ett jäkla liv här. Har funderat på om jag ska ner å föra lite liv jag med faktiskt. Har en stol som jag ska kasta. Om och om och om igen. Var tusan bor ni? Kul att du hittade hit!! Välkommen igen :)