måndag 31 maj 2010

MånDAgSÅngESt


Jag brukar inte ha måndagsångest men faktiskt idag tror jag att jag har det. Jag känner mig jäkligt olustig över att behöva kliva upp, duscha och gå iväg till jobbet. Jag veeet ju att jag ska jobba till 18. Jag kallar detta måndagsångest.
Denna vecka när jag inte har M så blir det att jobba häcken till molekyler. Då kan jag ta det lite piano de veckorna jag har honom. Allt med gott samvete. Det bästa för alla med andra ord. Jag är ju lite mer flexibel de här veckorna också efter jobbet så det kommer bli en hel del farande gissar jag. Ni vet, favorit i repris där och en kaffe i gräset där. Som en sorts lön för mödan. Att jag jobbar mer dessa veckorna alltså.

Gårdagen var annorlunda. Jag hade det hur trevligt som helst i glada vänners lag. Dagen började med att jag sov, vaknade och åt frukost på balkongen och sov igen, länge! Jag vågar inte tala om hur länge. I vilket fall som helst var jag på plats för tennismatch nere i Societetsparken lagom till klockan två. Det var några gamla uvar som spelade och det var alldeles lagom mycket action för mig en söndag morgon det. Mina ögon hängde lagom med i deras takt att springa och svänga sina racket.

Sena eftermiddagen då. Jo den slutade hemma hos Dott till världens största skål med Japanmix och vitt vin. Jag tog ett par munnar bara tills min inre röst sa, Hörru Morsan, det räcker nu! Så fick det bli. Men jäklar vad japanmix jag åt!!

Nu måste jag kamma mitt hår och sedan välja jobbstass. Sen tänkte jag avnjuta morgonens kaffe på balkongen i solen.
Nu är det snart dags för islatte också. JAg har världens godaste islatte som jag gör. Den har faktiskt Tubbes mamma lärt mig.

Man tar:
2 rågade tsk snabbkaffe i ett stort glas
2 mtsk vatten för att lösa upp kaffet
lite socker
ISKALL mjölk!

Shiesse, den är god. Svalkar och ändå får man sin koffeindos!

På återseende duvungar!
KRaM// HJärTEMamMAs

1 kommentar:

MaMaT sa...

Va mys! Vi var faktiskt också nere vid tennisbanan igår, dock lite tidigare tror jag.