tisdag 18 maj 2010

GaLEt

JAg visste först inte om jag skulle skriva något om detta i bloggen då det egentligen är en skit bisak MEN. I helgen i alla fall, fredag kväll närmare bestämt så blev jag påminnd om varför jag har "alkoholaggressiva fruntimmer" i min dissalista. Jo alltså, jag kom att hamna öga mot öga mot ett i fredags. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, för hennes skull. Hon stod nära nära mig och ville hytta med näven och svor på brääääkigaste stockholmska. Det var nog dialekten som fick mig att le mest tror jag, jämte ögonbrynen hennes som hon fyllt i med svart glitterpenna. I vilken tidning står det att man ska göra så liksom? hihi
I vilket fall som helst så hade hon siktet inställt på mig och kallade mig en hel del gånger för bitch. Eller jäääävla biatch. Hon hade bestämt sig för att jag var en sådan helt enkelt. Jag ville absolut inte reta henne men hon måste ha sett i mitt ansiktsuttryck att jag tyckte hon var ganska roande för hon blev som galen! JAg undrar om människan har ångest efter kvällen, inte vet jag. JAg har hennes arbetsplats och jag besöker den ofta. Vi får se om hon känner igen mig nästa gång jag kommer in på den. :)

För er som undrar så är ett alkoholaggressivt fruntimmer en person, kvinnlig men ajg vill inte skriva kvinna, som med lite alkohol i kroppen får utlopp för massa aggressioner. Hon ska slåss på allt och alla, får för sig en hel del och skriker okvädesord till vänner och andra. Helt galen med andra ord. Högljudd och oattraktivt.

Nu ska jag till jobbet i alla fall. Ska ni?

KRaM// HJärTEMamMAs

2 kommentarer:

mamma sa...

det var en roande läsning Sarah.Tragisk att det finns folk som super skallen av sig och tappar förståndet.Egentligen skulle man ha filmat inslaget .

Hjärtemammas sa...

Ja mamma jag önskar att jag hade nån väninna med mig som kunde bevittna skådeselet haha. Det var helt galet!