lördag 22 maj 2010

SoLiGa MorgOn


Åh nästan sovmorgon. M vaknade typ för fem minuter sedan. Det kallar jag vardagslyx. Eller ja, nu är det i och för sig lördag så det blir kanske helglyx. Härligt är det i alla fall att vakna före honom och bara ligga och kika på hela honom. Solen lyser ju rakt in på min säng och hans hår såg ut som guld i morse. Otroligt vackert till den lite brunbrända nacken. Gripande.


Idag är det fixardag på dagis. Då vi driver ett föräldrarkooperativ är det vår lott som förälder att se till att saker fixas, både invändigt och utvändigt. Staket ska lagas, gungor ska knytas om, en ny sanlåda kanske ska grävas. ja lite sånt! Det är jättekull när alla föräldrar också träffas och hjälps åt. Vi avslutar med att äta en god lunch tillsammans utomhus allihop. Jag har denna gång informerat föräldrar om att vi kan passa på att ha lite klädbytar dag idag också. Jag har tvättat alla vinteroveraller som är urvuxna, jackor och skor. Jag sätter ett bra pris på varje plagg och hoppas att de kommer till nytta igen. För pengarna åker M och jag på semester i höst. Ni vet som jag planerat.

Jackor och overaller har ju bara användts i en säsong ungefär. Sen köper jag bara uteklädera v riktigt bra kvalite så plaggen ser ju direkt oanvända ut. Det borde gå att sälja vidare utan problem!

Nu tänker vi inta frulle i solen. Jag tänkte köpa jordgubbar idag som vi kan mumsa på i kvällssolen på balkongen. Åh jag längtar!

Ha en fin dag ni andra. Är ni lediga? Ska ni göra något särskilt?


KRaM// HJärTEMamMAs

3 kommentarer:

mormor sa...

läser dina fina inlägg,pussa M från mormor och ha en jätte fin dag kramar

Ima sa...

Aaa ännu en nice dag!!
Ledig helg! Känns fantastiskt bra och som om det var väldigt längesen :-)
Hjärt är på loppis med sin syster yster och jag ska till klippa till håret (hehe ja det växer fortare ä'n kvickt!) åka en sväng til jobbet och köpa tomatplantor. Sen blir det till att plantera potatis.
Ikväll blir jag kidnappad av en vän... vad som händer har jag ingen aning om :-)
Det blir min dag :-)
Allt bra med dig S?
När får vi ses nu då? :-)

Ima sa...

Gah nu gick det för snabbt att trycka på skicka knappen..
Inlägget med stavfel och allt.. men det tar vi inget extra för :-)
Kram i solen