söndag 29 november 2009

1:a advent


Säger man grattis till varandra på den här dagen? nä det kan man väl inte göra, men man kan ju undra för det har ju verkligen varit årets snackis. 1:a advent. Folk är så trötta på novembervädret tror jag så alla har sett fram emot lite julstämning som det nu är legitimt att inbringa från och med idag!
Här hemma doftar det hyacint! Jag älskar doften av mina vita hyacinter. Säkert så luktar de rosa och blå likadant men jag inbillar mig att de vita luktar bättre!
Jag tänkte lägga upp en bild från igår. Jag och Örnen fick varsitt godiscravings så vi gick loss på barnens chokladkalendrar!! Fruktansvärt eller hur? Och förre den första december så hade vi öppnat alla luckorna!! Men gott var det. Eller inte. Chokladen i dessa kalendrar innehåller nog mer emulgeringsämnen än aktuell choklad men det gick an!
Nu är det strax jobbet, ska platta håret först!
Grattis på första advent!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Meeeeeeen! Så kan man väl ändå inte göra heller? :)

Hjärtemammas sa...

johoda det gick hur bra som helst! Man öppnade bara kartongen i sidan och tog ut chokladlådan! Sen sätter man tillbaka chokladlådan i asken så barnen får öppna luckorna sen :P