söndag 1 november 2009

Vän eller fiende?


Ja det kan man fråga sig när någon håller en uppe på msn till sena natten, eller tidiga morgonen kanske det heter. Det blir ens vän när man sitter där men en fiende nu på morgonen. Jag går som i dvala. Jag klagar dock inte... snarare tvärtom ;-)
Jag är visserligen ledig från alla förpliktelser men jag kan ju inte ligga å lata mig hela dagen heller. Då får jag dåligt damvete. Jag får ju dåligt samvete för allt nu för tiden känns det som. Ja nästan allt, det som är värt att ha ett samvete över vill säga. Saker och folk som inte har någon som helst betydelse kan man ju inte ödsla någon energi på heller.

Nu när jag dragit mig så här länge idag tänkte jag försöka komma någon nytta att göra. Jag har funderat å jag har funderat och det enda jag kommer på är att möta upp Knilla på Café för att läsa tidningar med bilaga och dricka kaffe och kramas. Jobbigt? Njae.. inte så värst! Det blir det vanliga jag beställer stor kaffe med mjölk och en fralla med prickar på. Prickarna är solrosfrön!

Föresten har jag skrivit upp en lista jag tänkte baka efter. Jag kanske ska göra det idag?! Jag har skrivit upp saffransskorpor, minibiskvier och tryffel. Tryfflarna tänkte jag köra i färdiggjutna chokladskal i år. De blir så mkt snyggare då. Kruxet är ju att skalen inte är speciellt billiga att köpa styckevis. Jag får höra med min vän konditorn om vi kan baka ihop och således kanske köpa loss några via hans företag. Förra året gjorde jag enormt goda mjölkchokladtryffel med Xanté i och göt i färdiga skal. Jag rullade dem i smält mjölkchoklad och rullade i florsocker. Sen gjorde jag handtrillad tryffel i mörk choklad och spetsade dem med Cointreau och rullade dem sedan i kakao. Den du.. Den gick verkligen inte av för hackor!
Jag gjorde även en annan variant av pralin, jag rostade mandlar i ugnen sedan bakade jag in dem i nougat för att sedan rulla dem i kakao blandat med kanel!
Jag har lovat Lillan att jag ska baka lite till henne så det är väl bara att sätta igång kanske..
Ja men det blir ett bra söndagsprojekt faktiskt!

Nu måste jag klä mig å möta Knillisstan! C U L8R :-)

2 kommentarer:

Patrik sa...

Önskar att jag också var så duktig på att göra godis :(

Hjärtemammas sa...

DU är ju dukitg på att baka, vi kan baka när vi kommer! :D seså upp med hakan nu