lördag 14 november 2009

Huvva..

I skåneland är det varmt! Och regnigt, och hur trevligt som helst. Till och med sköterskorna och doktorn på akutmottagningen är hur trevliga som helst. Jo sörru, jag spenderade min förmiddag där igår. Vaccinet jag fick mot svininfluensan hat tydligen triggat igång någon mekanism hos mig som gjort att jag fått en dunderinfektion i kroppen. Jag har fått mediciner nu tack och lov så snart jag är på bättringsvägen. Typiskt bara att det skulle komma nu precis när jag är på semester!

Igår var vi inne i vackra Lund. Staden påminner rätt mkt om vår hemstad i Holland, Zutphen, med kullerstensgator och vackra gamla tegelhus. Sen är ju jag speciellt förtjust i de där korsvirkeshusen som är speciellt för Skåne.
Vi passerade många små och mysiga butiker, bla världens typ äldsta apotek. nja kanske inte äldsta men väldigt gammalt. Jag var tvungen att köpa lite mediciner efter doktorsbesöket. Jag kände mig som Pippi långstrump när hon stod på apoteket bakom en hlg disk och hoppade och önskade "fyra liter meducin". Precis ett sånt apotek var det. Häftigt!

Idag ska vi till något stort köpcentrum som ligger här i krokarna. Pappan i huset får vara hemma med minstingen så tar jag och mamman med oss fyraårsmarodörerna på shopping!

Vi hörs och syns och glöm inte att borsta gaddarna efter allt lördagsgodis som jag gissar att ni trycker i er.
Püss und kram vi ses på stan

5 kommentarer:

mamma sa...

men lilla älsklingen!Synd att du blev sjuk.Krya på dig nu,så att ni kan ha kul.Puss på er

Lotten sa...

Hej vännen!
Jag har nu fixat en blogg på samma bloggspece som dig om det är ok för dig vill säga, jag tyckte att denna sida var bättre än dden jag hade, men jag får inte till nån bra layout tycker jag, är det nått du har lust att hjälpa en nybörjare som mig med????

Hoppas att ni haft en skön helg trots att du blev sjuk!!!

Puss å Kram

Anonym sa...

Hmmm stackars er som blivit sjuka...men ni verkar i övrigt ha en bra semester! Välkomna tillbaka till Norrtälje nu:)-Bolka

Hjärtemammas sa...

Bolka? Åh nu skäms jag, borde jag veta vem Bolka är nu då? M med C och lilebror?
Nåväl :D Tack för välkomnandet hem, det är skönt att vara hemma.
Lotten, självklart hjälper jag dig, ses nåt i veckan månne å prata om du vet vem? ;)
kram

Lotten sa...

Hej Sara!

Klart att vi måste ses, vi kanske kan luncha nån dag?

Kramiz