måndag 16 november 2009

There is no place like home




Skånska "Krabelurer". En blandning mellan sockerkaka och pannkaka som gräddas i plättlagg. Som ett kaffetillbehör! Sketagott!

Då var vi hemma igen efter en liten minisemester, eller långweekend i Lund, kalla det vad ni vill. Otroligt trevligt och kul har vi haft i alla fall. Flygresan ner, gick som ni kanske läste, som på räls. M fick se bilarna bli pyttesmå och han tuggade tuggummi som aldrig för för att tryckutjämna öronen.

Vi har tagit det riktigt lugn och bara umgåtts hos våra vänner. Barnen gick bra ihop från första stund och vi vuxna gick nog ännu bättre ihop. Visserligen tyckte frun vid ett tillfälle att det skulle bli jäkligt skönt när jag åkte på måndag! Hon försökte prata bort sig och förklara att det inte alls var mig hon menade men det gick jag inte på! Puss T3ez, jag bråkar lite på dig bara!

Både M och jag har dragit på oss något knas så med några timmar på akuten för min del och med feber över 40 grader för lillskrots del var det trots allt ganska skönt att få komma hem igen. Vi har dock lovat att våldgästa snart igen! Den gången vill jag ner på stranden, vilket skitväder det än må vara. Jag SKA ner!
Nu idag när jag kommit hem har jag bara tagit det lugnt. Jag har kikat på första avsnittet av Paradise hotel, på Kanal6 play. Andra avsnittet är ikväll. Total dramatik och inga hämningar! Det är kul att se andra släppa loss när man själv går omkring och är så himla präktig!

I morgon är jag ledig! Jag tänker inte planera något annat än att vakna och äta frulle. Sen får vi se!
Må väl, vänner små! Vi syns och hörs!




Ps. Lotten, en lurre på stan skulle inte vara dumt, jag ringer!! :-*



3 kommentarer:

Patrik sa...

Törs man kika på paradise hotell på tåget? ;D Fan vi glömde ju havet!

Wannabe sa...

*bah* ;-)
Pappa sa att ni pratat om att byta lägenhet. Det var väl ändå en smart idé, så kan vi umgås också?

Hjärtemammas sa...

Patis:Klart du vågar men sänk ljudet för bövelen när svartenbrandts dotter släcker ljuset! JEasus, den flickan bör skrubba tungan med tvål och vatten!

Wannabe: Ja vi kom på det så våra familjer kunde umgås mer! Fast är det bara vi kan vi ju lika gärna bo hos er, men om nån annan vill följa med, kanske min syster med familj eller nåt! Varför inte liksom!