torsdag 26 november 2009

skrivisär.då

Jag skäms nästan att skriva det men idag sitter jag och dricker kaffe på lokal igen. Alltså, det är så skönt att få kunna varva ner med en kopp kaffe och lite nyheter när jag lämnat M på dagis efter en morgon med kamp om vad för kläder som skall sättas på, vilken frukost som skall ätas osv. I morse körde jag den vita lögnen, ät frukost annars kommer polisen och tar dig! NEJ så klart jag inte gjorde, nu försökte jag vara rolig och referera till inlägget om vita lögner som jag skrev igår. Sorry om det inte gick hem.
M skulle på utflykt idag, som alla andra torsdagar och idag skulle de även äta lunchen i skogen. Jag rullade pannkakor med sylt och kokade varm choklad i morse så han får något varmt i sig i kalla skogen. Jag kokar alltid choklad på kakao och vaniljsocker och röd mjölk(alltså mjölken är vit med röd förpackning) och idag hade jag även i lite kanel för att få igång M:s julspirit. Jag provsmakade. Det var übergott!

Nåväl, gårdagen i alla fall var jättetrevlig. Vi var elva stycken som var anmälda till kursen på FRÖKEN KNOPP. De hade tänt ljus innan vi kom och dukat fram pepparkakor, kaffe, the och muffins. Jag gjorde en krans i mossa med vita sidenband att hänga i taket. Jag blev riktigt nöjd faktiskt. Sedan gjorde jag en liten grupp i en snygg skål jag hittade i butiken. Jag planterade en hjärta på tråd, lite kuddmossa och nåt annat tjusigt! Jag skickar upp några bilder senare idag.

Föräldrar esten som skulle vara i morgon på dagis är inställd tyvärr. Jag hade sett fram emot den faktiskt, men det var så få som hade anmält sig tror jag och därav ställde arrangörerna in.

Jag sitter å kikar igenom mina gamla inlägg och tycker mig efter Lillans och P.Astors hårda kritik om min särskrivning att jag gör riktigt bra ifrån mig på den fronten. Nu sitter jag istället och stör mig på särksrivningar. Messersmith :)
Ha en fin dag alla, och som Giloparilo säger: Puss på visslan.

4 kommentarer:

mamma sa...

Pysselgumman det är vad du är.Hoppas M får skoj idag,det är bra att mamma skickar med varm choklad,det gjorde jag med er också.Det här med särskrivningen är inte min grej .....Kramiz mammissen

Sillgrisslan sa...

Ser fram emot att få se bilderna på dina fina alster från gårdagen! Hade jag haft tid och pengar kanske jag hade hängt på. =) Kram

P.Astorn sa...

Du är ju duktig nu Sarah! MEN? Föräldrar esten? Där har jag lite småproblem, kanske inte med särskrivningar eller felstavningar direkt. Det verkar som du helt enkelt lämnat frågan öppen, missat en bokstav, frågan är vilken? Jag gissar på F men garderar med P.

Hjärtemammas sa...

Alltså det ska vara ett F. Jag skrev isär föräldrarfesten i morse och skulle väl deleta utrymmet, det blev nåt vajsing. Du är klok du!