onsdag 18 november 2009

Hemleverans


Här sitter jag, piggare än på flera dagar, och väntar på att JC ska komma med kaffe till mig! Ibland har man det riktigt bra, ett samtal bort och strax här liksom.
Jag vill börja med att be om tillgift då min blogg har haft en sväng av depression. Det har pratats om trötthet, och nedstämdhet osv, men så kan det vara. Alla bloggar kan inte vara uppåt hela tiden eller hur?! Inte ens den här!
Att det börjar lida mot jul gör mig pigg och glad. Jag älskar att dekorera inför julen och har efter jag fick barn börjat se fram mot julen på ett helt annat sätt. Jag har planerat klart alla julklappar redan och har bara ett par inköp kvar att göra. Jag vet av erfarenhet att det inte är min grej att trängas och svettas med andra köphungriga bara ett par dagar innan jul. Till julen nu har jag lärt mig att slappna av. När jag var yngre och jag hade två föräldrar på varsitt håll och min då respektive i sin tur hade två föräldrar med varsin familj, var julen mest ångestladdad då man skulle försöka vara alla till lags och vara på fyra ställen, helst samtidigt.

Nu firar jag först och främst för M:s skull. Vi kommer vara hemma hos mig i år igen. Jag, M, Pappi och C. Sen är de som vill närvara hos oss hur välkomna som helst. M får i alla fall slappna av med båda sina föräldrar på samma ställe.

På lördag kommer jag, Örnen och våra två mini-moussolinis faktiskt julpyssla! En vecka innan första advent! Det är att vara ute i god tid det! En dag/kväll att verkligen se fram emot.


Nu tänker jag på nätet försöka leta reda på ett par grymt snygga stövlar som ungdomarna springer omkring med nu för tiden. Som Uggs ungefär men med stickat skaft och med läderklädd häl. Om någon vet var jag kan få tag i dem i Norrtälje så hojta till. Det får bli min julklapp till mig själv, among others!

4 kommentarer:

wannabe sa...

och om du får veta vart man kan införskaffa såna så hojta till. Jag ska försöka fråga mina ungdomar, även om de inte har såna så vet de säkert vart man kan få tag i dem.. men du.. är de praktiska att ha om det regnar?

Hjärtemammas sa...

Men hallå, hur många gånger ska jag behöva säga att funktion kommer i sista hand?! Duuh, vad lär du dina barn egentligen. Yta yta yta! Huvudsaken man är snygg, sen om man blir lite våt om tårna, det får man ju ta liksom!
F'resten jag har hittat ett par original, 1900 svenska j*kla kronor. Får se vad tomten kommer med till mig ;-)

Wannabe sa...

ja, inte en chans att jag lägger nästan 2k på ett par opraktiska stövlar.. här regnar det ju konstant så då kan man ju aldrig ha dom! Fast iofs, då slits de inte heller och så kan man inte ha dem nästa år också... :-D

Hjärtemammas sa...

RÄTT TÄNKT Wannabe, då kan man ha dem nästa år igen. Det finns ju säkert en billigare variant av dessa, man kanske inte behöver ha originalet för två tuss. Du får låta bli att gå i vattenpölar helt enkelt! :D