söndag 29 november 2009

Hustomte


Nu har jag äntligen fått tända första ljuset i min adventsstake. Jag köpte lite färsk mossa idag och rotade fram mina finaste ljus och tände det första nyss. Tillsammans med doften av hyacint och doften av avsaknade pepparkakor har jag verkligen fått julstämning i kroppen. Jag tror aldrig att jag längtat så här mkt till jul någon gång. Det beror nog på att M är så förväntansfull!

Jag sitter med slingfärg i håret och ska ta itu med min hyacint som jag tänkte plantera innan det är dags för duschen!
Kvällen skulle egentligen gå till att kolla på Greys men tydligen är det slut för den här säsongen. Då får jag vackert vänta till nästa!

Jag har blivit en hustomte. Så mycket som jag suttit hemma i mitt lugn och njutit har jag nog aldrig gjort förut. Ni som känner mig vet att jag har fart i benen och att jag har svårt att sitta still, men det är så skönt. Jag har ju visserligen jobbat en hel del på sistone och får väl ut mitt spritt i benen på det!

Ha en fin kväll läsare så hörs vi till veckan!
Y

2 kommentarer:

Patrik sa...

Fin stake! :P Det är väl inget fel att sitta hemma i lugnet, det behöver man ibland när man är småbarnsförälder.

Anonym sa...

Det är så skönt att höra.
Att du kan sitta i lugn o ro och bara njuta..
Det tjänar du mycket på.
Kramar om dig.
kerstin