tisdag 10 november 2009

Tull Tull

Härmed passar jag på att surfa lite från jobbet medan det är lugnt!
Allt annat än lugnt var det inatt då M i vanlig tur hade kommit med sin kudde upp i mammas säng. Jag vet inte hur länge han sovit hos mig när jag hört ett BRAK! Lillstackaren trillade ur sängen! Så klart skrek han för full hals men somnade snart om och lyckligtvis hade han glömt händelsen i morse när vi vaknade. Jag får lite dåligt samvete eftersom jag kunde ha tagit platsen ytterst men det har blivit så ofta nu att han kommer upp i min säng om natten att jag knappt vaknar då han kryper ner hos mig.
Jag njöt av morgonfrukost på nyöppnade café Tullen vägg i vägg med Småglin. Jag satt länge länge med kaffe, smörgås och morgontidning. Vardagslyx!

Strax kommer Johnson för att jobba eftermiddagen åt mig då jag själv har ett ärende hos el doctore. Håller er friska så slipper ni honom!

Kram och hej, eller som M springer runt och säger : Puss och kram, vi ses på sta'n!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så härligt med vardagslyx - det skall man unna sig ofta!

Kika in till mig - jag har en tävling på gång.

Du kan vinna en ljuvlig kyrkokandelaber.

Kram Maud

Anonym sa...

jag hörde på radion av ett barn proffs att man ska låta barn komma och sova bredvid eller åtminståne samma rum eftersom det är tryggheten barn söker!och därför är rädda o sova ensamma när dom vaknar på nätterna och detta är en fas barn går igenom i livet.jag kommer ihåg att jag var livrädd när jag var liten att jag smög in i mina föräldrars rum o la mig under deras säng för o sova, för där kände jag mig mig säker! jag vet att du är lite emot att M sover i din säng men han växer ifrån det så småningom som jag gjorde ;)

Hjärtemammas sa...

Mmm, jag har förstått det mer och mer att det är nåt de flesta barn går igenom. Jag lägger inte så stor vikt vid det längre, kommer han så kommer han. Själva grejen jag varit emot är inte att han sover bredvid mig utan jag vill bara att han ska känna sig trygg i sin säng. Jag har släppt på mina neuroser där nu och inatt sov vi tillsammans hela natten :D Man funderar och funderar på hur man ska göra hela tiden. Tänk att man som förälder aldrig tycker att man gör gott nog.
Välkommen tillbaka anonyma tipsare :)