tisdag 24 november 2009

Tror ni inte...




... att Gusten kände av mina känslor och kom med sushi till mig på lunchen. Det är vänner det som känner av den andras sug. Eller så var det kanske bara så enkelt att han läst min blogg!! Så är det nog, men i alla fall.
Gott som tusan var det. Sen är det lite lustig för varför är alltid Ramlösa citron godast att dricka till sushi?
Vi har två sushiställen här i Norrtälje, ett vid busstationen och ett vid lilla torget. Det vid lilla torget är mest fräsch, MEN det känns aningen povert kan jag tycka när man göra californiarolls med bara ris och crabsticks. Alltså crabsticks innehåller inte ens krabba. Det är sticks med någon form av textur med fiskessens i och krabbfärg utanpå. Det är säkert, faktiskt!
Californiarolls ska se ut som på bilden ovan. Det ska vara ris, ingefära, lax och avocado i. I alla fall om jag får bestämma!
Nu fortsätter jag julplaneringen i butiken!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack goa du för din Kommentar i min Blogg.. Lite svårt så här i början men att bra sätt att "tänka" ut det man har inhyst i skallbasen..
Kramar om dig Sarah..
Från Kerstin

Anonym sa...

hej S kan inte du lägga upp någon bild på din blogg på skyltfönstret o dina kreationer.jag vill se!
känner nog ingen som e så duktig på o inreda o skylta som du!o slå in paket ds. :)
/xoxo

Hjärtemammas sa...

Det kommer, det kommer!
Nu är det snart jul och ajg har massa skyltprojekt till butiken! Vnta bara. Idag ska jag på pysselkväll på Fröken Knopp så här ska kreativiteten flöda!