söndag 22 november 2009

känslostormar

Idag var alltså dagen D. Strax efter sju väckte våra solstrålar oss i morse och påminde oss om att idag var det faktiskt skridskoskola! Efter lite frukost och en dusch så begav vi oss.
M såg som sagt ut som Bambi på hal is och benen hans for åt alla håll. Men han höll modet uppe vilket imponerade mig. Vi lockade också med lite pepparkakor och varm choklad för att hålla humöret ytterligare. Pappi var med och körde på isen och jag stod vid ringside och såg snygg ut och hejjade på!
Tyvärr är det ingen skola nästa söndag men vi ska försöka få låna isen en stund ändå den helgen. Snart får Gusten förhoppningsvis is på edsviken så vi även kan träna där!

Annars idag har dagen gått i hushålssysslornas tecken. Vi har bakat peppisar, trillat köttbullar, tvättat och jag har strukit mina sängkläder. Nu pöser vi efter maten och väntar på Bolibompa!

Roligare än så blir det inte folks. Jag skulle kunna bjuda på en hel plockbuffé av beskrivning på alla känslor jag just nu upplever, men det tänker jag inte. Jag kör på ytligheter som pepparkaksbak och små fixartips!

Hej på en stund

2 kommentarer:

emma sa...

Hur var det med M och Lego? När kan han börja med det "riktiga2 legot?
Såg en finfin polisbil + polisman idag men vågade inte köpa. Det är 20% på allt lego i den butiken.

Hjärtemammas sa...

Alltså grejen är att jag tror jag kommer vänta ett år till med smålego. Duplo känns fortfarande som hans grej liksom. Var det rea på duplo i samma butik? Han har kika tpå en tarzan med disnoaurier i Duplo.