onsdag 25 november 2009

Jag bollar till dig...

Norrtälje tidning kom i brevlådan idag som en liten överaskning! Jag sitter här på Pelikanen nu och dricker the och äter fralla med frön på. Precis för ett år sedan var det snökaos här i Norrtälje och jag hade väl räknat med något liknande idag så jag satte på mig stora dunjackan igen. Jag hade en smärre språngmarsch hit från dagis så nu sitter jag och svettas i stället. Nu får vinterna ta och komma. Jag har aldrig reagerat tidigare på vädret men denna november har varit frukstansvärd. Faktiskt! Jag kan tycka det är onödigt att klaga på vädret men nu gör jag det i alla fall. Det är bara mörkt och regnigt och kunderna lyser med sin frånvaro. Jag har varit trött mest hela månaden och bara varit gnällig. Nej fram för December och lite snö!!

Idag blir det jobba av för hela slanten. Jag jobbar till sex för att sedan gå på kurs vid halv sju på Fröken Knopp. Det ska bli jättekul. Jag tänkte göra en fin krans att ha i taket med ljus . Grön mossa och lite pärlor och lite lullull. C ska med också, hon är så himla kreativ sen ger hon mig massa inspiration av att bara titta på henne. Oförskämt fina unge Y

M tittade på mig i morse när jag stod och lockade håret(med plattången för övrgit) och sa: "Mamma va fin du är, du är så piffig!"

För övrigt känner jag att jag borde planera min semesterbudget, någon frivillig duktig ekonom som har lust att hjälpa? *hosta hosta*

Kram och hej

1 kommentar:

Sillgrisslan sa...

Håller fullständigt med! Nu vill jag ha SNÖ! Inte det här jäkla blasket...