lördag 31 oktober 2009

Är det över nu? Kan jag titta?


Gårdagskvällen var så läskig så jag vågade inte vara kvar speciellt länge. Det mesta gick ju såklart i skräckens tecken och till barnen serverades på tallrikarna fingrar med blod och häxhår och mitt i maten låg två ögon och stirrade på en oss. Hua!

Kvällen och middagen var trevlig men jag var ändå inte på topp, så före klockan 22 var jag hemma faktiskt. Det är jag stacksam för nu. Jag sov till 08.30 i morse och är så utvilad man bara kan bli! Den här helgen har jag inte planerat att göra någonting faktiskt. Jag har varit rätt rastlös den sista tiden och har hela tiden fullbokat alla mina lediga stunder men nu ska jag bara ta det lugnt. Jag tänker inte planera något för kvällen heller utan den får komma som den kommer. Vill någon heting ha hem mig för en kopp kaffe på farstutrappen för att kolla stjärnorna så får han komma med det förslaget helt enkelt.

Däremot tänkte jag dra mig ner på stan och köpa en tidning och sätta mig på caféet och ta en kopp kaffe, möjligen två.


Du blir vad du tänker, glöm aldrig det.

Inga kommentarer: