måndag 5 oktober 2009

Flåsa flåsa

Ahlgrens stöder bröstcancerfonden i år med en påse fluffiga, rosa rattar! Gulligt!
Nyss hemkommen efter en skön långprompa med Knillers och hennes airdaleterrier Ilka. Det är mörkt och det är kallt men det är skönt att gå med någon man gillar! Så det blev underställ och överställ, vantar och mössa med!
Annars idag har jag väl i stort sett haft fullt upp. M behövde lite höstkläder så jag köpte bla ett par rejäla kängor. Jag blir lika förvånad varje gång jag köper skor till honom och de kostar i klass med mina egna. Men så ska de hålla för lite annat också! Till mig själv hittade jag ett par vita Converse i skinn. Ni vet Chuck Taylor modellen. Jag lovade mig själv att gå hem och fundera på det innan jag köper dem. Jag har ju faktiskt en del skor nu och jag borde kanske hålla i slantarna. Känner jag mig själv rätt så kommer de stå på min hallmatta i morgon. Fasiken, denna skofetischism den går som en ådra i vår familj. Lillan har fler skor än någon och mormor är med galen på att köpa skor! Det är väl vår lott helt enkelt. Syster vad tycker du? Ska jag köpa dem? Mamma vad säger du? Kom igen, ska jag slå till eller?

Jag lämnade tillbaka min cykel också idag för att istället förenas med den fina jag såg i Barkaby förra veckan. Jag kommer bli mycket lyckligare och kommer cykla mycket snabbare på den. Det är säkert, den är ju rosa.

En flygresa är nu också bokad och klar. Jag och M ska hälsa på Bagarpappan och hans familj i november i Lund. Vi har pratat om det länge nu så idag gjorde jag slag i saken. Det är galet vad billigt det var. Med Malmö aviation betalade jag för en biljett tur och retur till Malmö från Bromma inkl. treåring, 1300! Jag måste nästan ringa i morgon och kolla om det stämmer. Då kan vi ju åka ett par extra vändor för skojs skull. Detta blir M:s första flygtripp. Den 12 november bär det av!

Veckan i övrigt kommer bestå mest av jobb och en del stunder med vänner är även inbokat. Jag säger till mig själv varje vecka att jag bara ska ta dagen som den kommer, men det är svårt. Jag är ju den planerande sorten.
Så det får vara dagens inlägg. Vi får se om jag återkommer mer ikväll, annars så gör jag det i morgon!
Püss und Kram

Inga kommentarer: