onsdag 28 oktober 2009

Ledig onsdag

God morgon kära läsare!
Uppjagad blev jag i morse strax efter sex fast jag är ledig. Jag försökte ligga och dra mig men M var fast besluten om att han skulle ha än det ena och än det andra. Nu har jag fått ett par lugna minutrar i fåtöljen dör jag slagit mig ner med en färsk kopp kaffe och en knäckemacka.
Gårdagen var lugn efter en dags hårt arbete och eftermiddagen tillbringades med matlagning, piffing av hemmet och nattning av liten skrot.

Efter min dyngoxe somnat kom Lottenli på besök. Det var så trevligt. Vi pratade om ditten och datten medan vi drack kaffe och jag slängde ihop en chokladkaka! Jag spetsade den lite med vit choklad och hasselnötter, allt för att min syster som kommer och äter av den idag ska vara nöjd.

Lillan och Viggo Viggolito är alltså på G hit. De sitter just nu på bussen och vi längtar som bara den. Vi ska göra stan, vi ska göra mitt fikabord och vi ska sedan göra lekrummet. Mammorna ska kramas och prata och titta på sina ljuvliga skapelser som är sååå duktiga och är sååå före i allt de gör! Tänk att hur billiga de än kan vara vissa dagar då man har lust att slänga ut dem på blocket så blir man alltid ,i alla fall jag, mer och mer och ännu mer stolt för varje dag som går.
Jag fick kommentaren av en kill"kompis" en gång. Han frågade om jag var "en sån typisk klyschig morsa som gör allt för sina barn". Jag fattade inte vad han menade. Vaddå, gör man inte allt för sina barn alltid eller, oavsett?

Nåväl nu ska jag ta en dusch för att tvätta min härliga felfria hårsvall! *ironi*
Sen är det kaffe, igen!

Krya på sig lilla sjuka vän du vet!
Min andra nya vän så hoppas jag på en prompa i helgen!

Glöm inte.. bollen får bara studsa två gånger!

Inga kommentarer: