fredag 2 oktober 2009

Trots


Min syster i Canada berättade för mig förut om olika trotsåldrar. De har vissa benämningar på dem, tex tvåårstrosten kallar dem för Terrible twos. Hon sa också att fyraårstrotsen borde man kalla för Fuckin four. Jag håller med! M har egentligen inte haft någon trotsperiod innan men han är totalt makalös just nu. Jag vet inte vad jag ska göra! Han säger emot mig i precis allting, allt är jobbigt, jag är en bajskorv osv. Jag försöker vara konsekvent och stå fast för vad jag "hotar" med men han har ju inte det där konsekvenstänket ännu. Just nu har han stökat till vardagsrummet som jag själv städat och det ser ut som han släpppt en bomb i sitt rum, där han och jag städade så fint igår. han får nu vara där inne tills han städat undan. Han bråkar och skriker på mig där innifrån och jag känner mig hemsk. Han kommer säkert sitta därinne utan att ha städat tills pappa kommer och "räddar" honom.
Gah, det var länge sedan jag tyckte det var jobbigt att vara ensam mamma men idag är ingen bra dag!
Tacksam för tips, verkligen...

1 kommentar:

Patrik sa...

Tror inte jag har så mycket tips, har det likadant typ. Tjat fungerar inte, hot fungerar inte heller bra tycker jag. Så vad funkar eg?