tisdag 6 oktober 2009

Mums


Faktiskt måste jag erkänna sak innan jag jag glömmer det. Jag har ju HÅRT , eller nja inte jämfört med andra, kritiserat Anna Anka och Svenska Hollywoodfruar. Jo men visst. Jag har ju också vägrat att ens kolla på programmet. Igår på låg volym, så ingen skulle förstå vad jag gjorde, satte jag på programmet, bara för att kolla lite. Jag tittade ju så klart på hela programmet och är nu lite sur att det verkade vara det sista avsnittet! Jag verkligen fann det underhållande, ÄVEN Mrs Anka med hennes stundom odientifierbara dialekt. Så nu har jag erkänt! Jag brukar vara försiktig i min kritik mot andra då det alltid kan användas emot en. Jag står dock fortfarande för att jag tycker Mrs Anka ser ut som Miss Inga, transvestiten! :) Showens självklara stjärna ser jag i Maria Montazami. Hon berättade hur hon strategiskt placerade ut läppstift runt om i huset och i alla väskor och i bilen så hon aldrig behövde vara utan. Henne gillade jag!

Idag blir det "make it work" för hela slanten sen hem och plocka undan efter helgen. Mormor kommer på fredag och då ska det i alla fall vara någorlunda städat :D
I morgon blir det middag hos Örnen och Tuttut. Vi har bestämt att onsdagar är "vår" dag. Varannan här hemma och varannan hemma hos dem. vi ses för middag, bolibompa och lite vuxenprat mammor emellan!
Lovely! Y

3 kommentarer:

Anonym sa...

där ser du att hollywood fruar ÄR bäst! :) vad var det jag sa!
hörde på radion att det kommer att sändas nästa måndag en best of och saker som klippts bort.
väntar med spänning! :)

Anonym sa...

Vill ju inte verka elak eller så, men även om nu Maria Montazami verkar ganska snäll, så ger hon ju faktiskt intrycket av att vara en smula oklyftig. Litet efter rentav, på gränsen till förståndshandikappad skulle jag nästan säga. Hon förklarar sina vardagsbestyr för kameran som om det vore rocket-science. Som om det vore världens grej att hon köpt ett kylskåp för EGNA pengar (kunde ses i förra avsnittet). Att handla för egna pengar är ju liksom vardag för en majoritet av världens befolkning. Snacka om att
vara lyckligt ovetande om hur det ser ut i den "riktiga" världen...

Hjärtemammas sa...

Det är okej , det var inte så elakt. Lite så var det nog, hon var lite slow.. men ajg gillade henne ändå. Sen svenska dialekten på amerikanskan var klockren! Jag skrattade hjärtligt!