lördag 3 oktober 2009

Det sägs att vid regnbågens slut finns en skatt.



Trots barnledighet så är jag uppe nästan före tuppen! Jag har inte riktigt våga sticka ut tårna utanför täcket ännu, det ser rätt kallt ut. jag laddar för att hoppa in i en varm varm dusch och sen göra mig i ordning för en frulle på stan. Jag jobbar idag mellan 10-15! Efter jobbet hade jag tänkt att åka och lämna tillbaka min cykel jag köpte förra veckan. Jag har hittat en ännu bättre i Barkaby som ajg tänkte köpa istället. Det var kärlek vid första ögonkastet där!
Ikväll är det tänkt att åka in till stan för besiktning av vinkällaren och för att träffa Cläry men jag är osäker alltså. Jag är inte alls på tipptopp! Kanske blir det bättre under dagen. Vi får se.
Vi hörs under dagen!
Dask i ändan för vänner och ovänner :D

5 kommentarer:

Ima sa...

De små liven, det vill säga de små godingarna som vi ibland kallar guldklimpar eller pärlor. Barnen. De som emellanåt förändras till odjur som skulle kunna skänkas till bättre behövande. Men som ändock, efter ett och ett halvt krig, värmer ens hjärta. Då finns inte några gränser för den enorma kärlek som bara ÄR för dessa liv.
Hoppas du får en bra dag!
Ima

Hjärtemammas sa...

JA visst är det så Ima, ena stunden är de nästan till salu på Blocket och sekunden efter kan man inte få nog. Men vissa stunder är så jäkla tunga faktiskt, de stunderna jag känenr att jag behvöer en till vuxen i hushållet, någon att få prata vuxet med.
ha en fin helg, kram

Ima sa...

Jag vet..
Man vill ha någon att bolla med, någon som kan ta över när man är färdig att explodera, någon som tillåter en att andas mellan attackerna. Man vill ha denna vuxna Någon Speciell som finns, som bara ÄR. Man vill ha känslan.
Den kommer till dig!
Vill du prata med mig vet du vart jag finns.

Kramar

Anonym sa...

ja det kan vara tungt med 4 åringar .Men nu kan du vila ett tag igen,du kommer säkert att längta efter lillemannen ikväll redan.Ha en bra dag puss kram

Mari sa...

Önskar dig en skön lördag *kramar*