söndag 4 oktober 2009

F.I.F

Jag HAR tagit bilder men kommer inte idas lägga upp dem här idag. Jag är relativt nyhemkommen från huvudstaden.
Jag åkte in till stan igår för att möta Cläry vid slussen! Vi var rätt hungriga och gick direkt till tapasbar Tabac i gamla stan. Det var jättemysigt men eftersom både Cläry och jag jobbar och har jobbat inom restaurangbranschen så blir vi lite halvkinkiga på hur mat egentligen ska smaka. Vi kom på massa bättre tips på hur man skulle kunna laga den maten vi fick in. Det var en jättemysig restaurang, trivsam miljö och trevlig personal. Men i ärlighetens namn så var maten inget att hänga i granen. Aiolin vi fick in hade ingen vitlök och när vi då påpekade det sa man att oj, kocken glömde visst vitlöken!! Äsch, Cavan var i alla fall god, Chardonnayen godare och sällskapet bäst.
När vi var mätta och belåtna gick vi vidare till Engelen. Det var två band som spelade samtidigt och det var packat med folk. Som jag påpekade i tidigare inlägg var medelåldern så hög att den fick kaknästornet att verka lågt, men det gjorde ingenting och jag kan inte minnas när jag hade så här rolig sist. Vi dansade och minglade med alla! Alla blev mycket snyggare också ju senare det blev! :D Efter mycket desperata tjat om att än följa hit och än följa dit slängde vi tjejer oss i en taxi och åkte hem till Cläry i Finntorp. Hon skulle ju upp och jobba idag så det blev inte mycket sömn för henne stackaren! Jag däremot, jag vaknade utvilad, satte genast i mig två alvedon och tog en taxi in till stan igen där vi möttes för kramkalas och en vedugnsbakad frullepizza!
Eftermiddagen och förkvällen tillbringade vi på mysiga Café Muggen på Götgatan med Latte och chai! Y

Vilken mysig underbar helg! Jag har haft ett smått märkligt, knasigt samtal på telefon med min älskade M också. Det blir lite hippt som happt när man pratar i telefonen med varandra, men poängen går ju fram. Han vet att mamma älskar honom och längtar tills vi ses!
I morgon är jag ledig och ska bara ta det lugnt! Nu ska jag fortsätta dricka min Brämhults Färskpressade apelsinjuice och bläddra i färskaste veckans nu!

För övrigt så vill jag tipsa andra bloggare att det finns en stavningskontroll och att ni emellanåt kan prova att trycka på den innan de publicerar era inlägg. Gör ett försök, det är bara till er egen fördel. Jag vet, mina inlägg har med haft stavfel men grejen är ju att jag KAN i alla fall stava! Jag bara slarvar ;-)

Kram

Inga kommentarer: