tisdag 20 oktober 2009

god morgon. norrtälje, stockholms län. sverige


I stort sett precis alldeles just nu, eller i alla fall för en timme sedan så vaknade jag ur min helgkoma. Ända sedan jag kom hem från Sthlm så har jag fallit och ur drömmarnas värld. Jag gissar att det behövdes annars hade det ju så klart inte varit så. Mina möten igår blev lägligt nog inställda och jag som var ledig kunde ta det hur lugnt och skönt som helst utan att för den delen ha dåligt samvete. Jag minns att jag skrev något om en promenad längs vattnet men jag minns dock inte att den blivit av. Men nu så, ny vecka, nya mål!

Jag sitter just nu och får i mig en alldeles färsk fralla och en kopp ljuvlig kaffe! Jag och Örnen pratade i helgen om att vi skulle ta en helt ren vecka utan saker som förstör kroppen direkt och indirekt. Kaffe, alkohol, tobak (för hennes del), onödigt socker osv. Vi skulle samtidigt äta mer rena produkter och röra på oss mer. Så nu sitter jag här alltså med en kopp kaffe ändå. Jag glömde visst.

Seriöst så borde man egentligen ta en form av detoxvecka emellanåt. Bara för att se hur det gör för kroppen och inte minst huden! Jag ska forska lite i det där sen får vi se om jag gör slag i saken någon dag. Antingen så gör jag det eller så gör jag det inte.

Nu ska jag morgonsurfa bland lite nyheter innan jag ska promenera mig iväg till jobbet. Vi hörs under dagen, var säker!
PS. Morgonens tjuvlussning: Byggjobbaren (runt21) till servitrisen på caféet (runt20) som han för övrigt är tillsammans med; "Ge mig en purre då" GULLIGT!! Jag vill med vara kär.
Purre=puss

1 kommentar:

Patrik sa...

Purre, den var ny :) Det var inte lite snarre på ballen han ville ha då? :D