lördag 24 oktober 2009

viva la vida


God morgon Sverige. Jag somnade relativt tidigt igår kväll för att vakna upp ett par timmar senare när M kom tassandes till min säng. Jag är så kluven i frågan om hans sömnplats. Jag har varit noga med att han sover i sin egen säng. Nu är jag noga med att han åtminstone somnar där. Han har ju uppenbart en anledning att tassa upp till mig om natten. Det får vara så, jag tycker ju själv det är mysigt. Men innerst inne vill jag att han ska känna sig så pass trygg i sin egen säng så han inte känner att han behöver komma upp till mig. De flesta jag känner har ju barn som haft perioder då det bara är mammas eller pappas säng som gäller. M har en sådan period nu antagligen. Den går nog över antar jag. Men som jag skrev, jag är lite självisk. Jag njuter så offantligt av att ha honom i sängen.
Han väckte mig i morse med massa pussar först i nacken sen i hela ansiktet. Han sa: "Mamma, idag är det faktiskt i morgon". Han har ju rätt för igår frågade han när han skulle få äta sitt lördagsgodis som vi köpte, och jag svarade "i morgon". Idag är det lördag, alltså är det i morgon.

Vi startade dagen med att baka scones. Vi har tänt lite ljus och njutit av god frulle framför teven! Vi äter alltid annars i köket men det blev lite extra mys i morse. Scones med cream cheese och hallonmarmelad. Slå det om ni kan. Vi är på G, vi är laddade vi är tända. Så medan vi ändå håller andan uppe ska vi baka en kaka till i eftermiddag då Tutut å Örnen kommer på fika. Jag väntar bara på att Milleman ska bli klar i duschen. Han har stått där länge nu! Jag sitter i fåtöljen och njuter av mitt kaffe, tar det lugnt, kikar runt på lite bloggar och blir aningens förfärad emellanåt. Folk är jäkligt duktiga på att kasta sten i glashus och hör inte ens det enorma kraschet. Det är skrämmande.

Nu ska jag försöka få ur mitt barn ur duschen innan jag misstar honom för ett blont russin.
Grattis på lördagen Glöm inte att borsta tänderna noga nu ni som trycker i er lördagsgodis. Själv ska jag nog fråga mitt barn om han bjuckar på en karamell! :D Y
Du är resan som jag velat ska ta fart, du är gåtan som jag aldrig löser klart. Du är början på nånting nytt och nånting underbart, för mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Funderade lite över din kommentar att man inte ska kasta sten i glashus...

Nej, det är så sant!!
Och inte strö salt i sår heller...

Kul med ordspråk! Ju äldre jag blir ju mer tycker jag att de stämmer!

Ha en bra helg!!

Åsa

Hjärtemammas sa...

Inte ska man strö salt i någons sår heller Åsa, absolut inte.

Ju äldre man blir detso fler ordspråk har man nog fått erfara och tycker nog därmed att de blir intressanta.
Ha en bra helg du med!

Mari sa...

Myspys på er *massor av kramar*

Ronnie sa...

Sopa rent framför sin egen dörr är väl oxå ett vackert ordspråk :D

Mari sa...

Några ordspråk som säger mer än andra:

I kärlekens krig segrar den, som ger sig.

Motgångar får vissa människor att bryta samman, andra att överträffa sig själva.

Om jag ljuger så är det bara för att jag tror att jag talar sanning.

En lögnare tror man inte, även om han talar sanning.

De sanningar som vi inte vill höra är oftast nyttigast för oss.


Kram till en toppentjej ;0)

Anonym sa...

Hoppa inte i galen tunna är ett mycket bra ordspråk!

Och för all del; Ropa inte HEJ förrän du är över bäcken.

Genom sig själv känner man andra.

I nöden prövas vännen.

Anonym sa...

Du skulle ha tänkt efter innan du hoppade i den galna tunnan.........eller???? =))

Hjärtemammas sa...

Nu börjar det bli långrandigt med alla ordspråk vi kan alla några mer eller mindre bra!
Nej fram för annat nu!
Kram alla!!

Anonym sa...

menar du att du tröttnat på ordspråk....=))