lördag 24 oktober 2009

Walking on sunshine


Gammal tavla blir en ny















Kladdikladd med oljepasteller


Örnens två konstverk som matchar min rosa period

Äntligen är det kväll för min del och jag har precis slagit mig ner på min nya favoritplats, fåtöljen! Jag har nära till allt när jag sitter här. Tv:n där *pekar*, kaffet här *sträcker mig*, laddare och sladdar precis inom räckhåll och utsikt och kontroll över lägenheten. Jag känner en viss pensionärsvarning över det hela men jag känner mig trygg här i mitt lilla hörn! Jag hör M ligga och läsa Rut, Knut och lilla tjut för sig själv inne på rummet. Det är bara en sekundfråga innan han slocknar. Han och Tutut har lekt mamma, pappa, barn hela kvällen. Det är deras nya favoritlek. M Vill heta Mattias och Tutut får heta Margareta. Det är himla underhållande att lyssna på vad de tagit från de vuxna och inkluderar i sin lek.

Mammorna har druckit kaffe och varit kreativa. Jag tvingade Örnen att måla mig två tavlor som passar in i min nya rosa vardagsrumsnyans. Hon är ju bildlärare så det slängde hon ihop på ett par sekunder. Jag själv hittade mina gamla oljepasteller som jag inte använt på 100 år så jag satt och provade mig fram hur de funkade och la sig med varandra. Jag passade på att måla över en ful tavla jag gjorde i våras och nu blev det nästan psykedelivarning på den. De är ändå skönt att få ha varit kreativ på olika sätt, man får något gjort. Man får utlopp för något som bör släppas fram emellanåt. Sen faller resultatet kanske inte alla i smaken men man har ändå gjort något, fått fram något av egen maskin!

Nu ska jag kika lite på teve tänkte jag. Datorn kommer få vila ikväll. Jag borde städa köket efter bök, stök och fix men det får faktiskt vänta till i morgon. I morgon är en annan dag!

Ha en fortsatt underbar lördag ni som snubblat förbi och orkat läsa er ända hit!
Kram



"Tavlan är en fläck med färggrann ram"

Inga kommentarer: