söndag 11 oktober 2009

Sköna söndag

God Morgon alla.. eller några.. eller kanske båda två som läser den här bloggen :D Helgen har hittils flutit på väl. Örnen och Tuttut var som sagt här i fredags och det var förstås lika trevligt som alltid. M och Tuttut är otroligt underhållande att titta på när de leker. Just nu är det mycketmamma, pappa, barn som gäller. M vill heta Mattias när han leker och kallar sig hela tiden för pappa. "kom till pappa", "pappa kommer snart" osv. Jättegulligt. Mammorna sitter lugnt bredvid och iakttar och pratar samtidigt om annat viktigt!
Fredagen bjöd även på en märklig reunion. Det var blandade känslor faktiskt, det kom så fort! Däremot fick jag en ny bekantskap som jag varit nyfiken på länge. I gjorde ett mycket gott "första" intryck, verkligen.
Igår var det lördag och då blev vi istället hembjudna till dem. Örnen är så otroligt kreativ så hon satte på barnen extrakläder och tog ut dem på uteplatsen där de fick måla fritt i akrylfärger. Jag hittade senaste Veckans nu och en kopp kaffe som jag njöt av under en varm filt samtidigt som jag höll mig på stadigt avstånd från kladdiga färger. Sen fick även Örnen för sig att måla en tavla så hon drog fram en gammal pannå och slängde på färger i grönt, blått och guld. Jag var hennes musa kan man säga!
Vi satt sedan på kvällen när barnen var lugna, och kollade på hotell på internet. Vi tänkte lyxa till oss och ta in på hotell på lördag när vi ska ut på min 30-årsfest. Krav är två queensize sängar och en jacuzzi. Tyvärr verkar mycket fullbokat men vi ska nog hitta något!

Idag är det rensa förråd på schemat. Det ser ut som någon släppt en bomb där nere och i morgon kommer Lillan med Viggolicious för att bla kolla lite kläder som jag har i förrådet.. någonstans.. Det blir en bra söndagsaktivitet. Jag har så himla mycket som borde slängas ut på blocket också.


Jag ska springa ner nu på en gång faktiskt, medan jag har go:et!

Hej på en stund

1 kommentar:

Anonym sa...

heja Sarah.Det är klokt.Det kann finnas massor du kan lägga på blocket.Vad snäll du är mot lillsyrran,hon blir säkert glad för lite barnkläder.Hoppas ni får det mysigt.Kram