måndag 26 oktober 2009

Greys night only

Dagen har blivit kväll. Idag var det minst lika höstligt, mörkt och kallt som igår, men jag gillar det. Jag gillar alla årstider på var sitt vis. Jag stod på balkonen igår kväll efter att Lillaliten hade nannat. Jag stod med en kopp kaffe, en pläd över axlarna, mina duntossor och bara njöt av att få möjligheten att få stå utomhus under en frisk kväll. Det var skitkallt men samtidigt skitskönt. När jag tänker på min framtid i hus så tänker jag oftast på att få sitta ute en kväll på farstutrappen och dricka kaffe. Helst med någon jag tycker om så klart. Jag äslkar att vara utomhus. Utomhus är min hobby, kan man säga så?

M har somnat gott i sin säng, jag sitter i fåtöljen och Kakan har somnat gott om mina axlar. Jag har kikat på veckans avsnitt av Greys Anatomy och det var lika bra denna vecka som förra veckans avsnitt var.

Mina tankar på jobbet har idag störts av en viss persons påhälsning innanför mitt pannben. Det har bara varit positiva störningar så det har varit angenämt men var märkligt det blir när tankarna trollar med ens sinnesnärvaro. När man vill tänka en sak och inte kan styra det! Just idag var det bara härligt.

Det är godnatt för mig alldeles strax. Jag är trött och mörkret gör mig något tröttare.
Sov gott medfolk! I morgon är en annan dag!

Inga kommentarer: