torsdag 29 oktober 2009

Ja nu börjar mörkret, då får man börja julpynta// Örnen

Med solen kommer skuggor!





"En Volvo, en Golf en Toyota, den har två avgasrör och den där BMW:n har bara ett. Den där Nissan har ingen dragkrok men det har den där Saaben." Ungefär så brukar det låta då M och jag knatar till dagis om morgnarna. Idag var inget undantag. Jag blir mäkta imponerad hur mkt en liten en kan ta åt och lära sig. M:s stora intresse har ju alltid varit bilar och maskiner och han kan i dag i stort sett vartenda bilmärke.


Idag tittade solen fram! Äntligen! Det var inte igår man fick se den. Det var en märklig känsla men såklart helt underbar! Den kom fram lagom till att jag slutade jobbet så det blev en skön promenad hem. Jag gick lite extra långsamt för att njuta lite av solstrålarna. Man får ju passa på man vet aldrig när man ser den igen. När jag hämtat M och vi gick hem från dagis passade vi på att vada i högarna av lönnlöv. Det var svårt att låta bli när de såg ut att ropa efter oss att hoppa i dem!

Jag har skaffat mig en ny hobby också. Min syster lärde mig igår när hon och Viggo var här, att virka mormorsrutor! Hon virkar till en liten filt och jag ville ju inte vara sämre. Vi botaniserade lite i den lokala garnaffären och jag kom därifrån med både det ena och det andra. Så igår kväll och idag mellan varven har jag virkat för hela slanten. Det är otroligt avkopplande faktiskt. Jag har fått ett par gliringar om att jag börjar bli gammal men det får jag ta. Det har till och med blivit lite av en trend att sticka och virka har jag hört så vem är då inte jag att haka på. Jag får samma lugn när jag virkar som när jag läser, så jag får se ur länge jag tänker fortsätta!

Örnen och tutut är här så jag ska väl vara lite social. Vi har precis ätit tillsammans. Örnen har målat och jag har virkat. Det är så skönt med dessa kvällar när vi ses och äter tillsammans. Mammorna pratar allehanda händelser och barnen leker för fullt. Idag har det varit mamma, pappa, barn och just nu är det Rorri racerbil.

Nu ska vi ta oss varsin kopp te och prata ihop oss inför Halloweenmiddagen vi ska på tillsammans i morgon. Vi ska inte göra någon stor affär av att klä ut oss men jag hittade faktiskt ett diadem med två röda blanka horn på. Det får bli min utstyrsel! Farligt!


Vi hörs i morgon kära vänner! klä på er om ni ska ut så ni inte fryser om stjärtarna!

3 kommentarer:

Patrik sa...

Blev ju riktigt fint här ju. Härlig bild på dom gula löven.

Anonym sa...

Du är alltid snygg med diadem! ;)

Hjärtemammas sa...

Tack Eniro jag vet att du tycker det!