onsdag 21 oktober 2009

Internetunderhållning med extra allt!


Jag sitter uppkrupen i min fåtölj med duntossor, en kopp te (Earl grey persian med akaciahonung) och 8 ljus tända. Det var länge sedan jag kände att jag kunde koppla av så mkt som jag har gjort de sista dagarna. Att tillåta mig själv att sitta ner, sitta still och inte behöva göra absolut någonting hör inte till min vardag. Jag har flera vänner och speciellt en som ständigt påpekar att jag borde varva ner och släppa min inre stress. Jag stressar och skyndar även fast jag inte har speciellt bråttom någonstans. Allt ska gå fort fort fort. Jag känner att just ikväll och de sista dagarna har gjort det! Varvat ner alltså.

Att ta tillbaka min utlånade fåtölj var bland det bästa jag gjort på länge!


Ikväll har jag läst vidare ur min bok Nattfåk. Jag läste till ca klockan ett i natt. Den är rätt otäck faktiskt och det var nog mkt pga den som jag hade mardrömmar i natt. Usch! Jag vaknade till och från hela natten. Under dagen har jag haft en sådan olustkänsla som man kan ha om man drömt något riktigt otäckt. Jag vill inte ens tänka på var det var.

Jag kan dock inte slita mig från boken och ska efter jag skrivit det här inlägget läsa ännu mer!


Det blir mörkt fort nu. När jag stängde butiken för ikväll var det redan riktigt mörkt. Klockan var ju ändå bara 18. Jag tänkte jag skulle ta med en liten lykta att sätta på trappan utanför butiken i morgon så det blir lite stämning! Jag ska även passa på att börja dekorera lite inför Halloween!


Så, det var väl allt för ikväll. Ni mina vänner får jag önska en god natt. Jag ska försöka lägga ifrån mig boken innan den landar på näsroten i natt. Sen får jag för övrigt hoppas att grannen är lugn med sina fester som han envisas med att ha mitt i veckan då vi vanligt folk jobbar. Inatt var där ett riktigt hålligång. Jag blev nästan partysugen.. eller inte!



Let the game begin!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att läsa att du känner ett lugn vännen,det är prexis vad du behöver nu när du inte kan ligga under körsbärsträdet och tanka energi !
Kram L

Anonym sa...

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi. Han fällde ned taket och
tryckte på gasen.
När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.
Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl aldrig köra
ikapp honom.
Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att
tänka:
- 'Vad i helvete håller jag på med?' och så svängde han av och stannade vid
vägrenen.

Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.

- 'Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna,
mitt
pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.
Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.
Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring
till fortkörningen.
Och det skall vara en som jag inte har hört tidigare'.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade; -'Min fru lämnade mig förra veckan,
hon stack iväg med en polis och nu trodde jag att det var han som ville
lämna tillbaka henne!!'.

- 'Trevlig helg och kör försiktigt!' , sade polisen och gick.