torsdag 3 december 2009

2009

Vi lider inte endast mot jul utan även mot årets slut. Hur kan vi summera året i korta allmänna drag? Jag skulle i ett långt inlägg kunna summera mitt eget år och på detta vis med facit i hand kunna lämna året som en vinnare. Jag har tagit många kloka och några mindre kloka beslut. Jag har vunnit stora fighter (Ja inte i ordets bemärkelse, jag slåss inte, jag försöker vara metaforisk här) och jag har lärt mig massor av flera misstag men jag är nöjd, mycket nöjd. Jag har med egen och med goda vänners kraft verkligen kommit in på banan igen efter diverse downs. Mycket är nog för att jag vågat säga nej till andra, tänka på mig själv, de mina och på mitt eget utan att för den delen känna mig självisk. Man måste få sätta sig själv främst emellanåt och känna att det är okej. Folk borde i allmännhet bli mer ego. Faktiskt!


Annars kan jag komma ihåg 2009 som året då de flesta började hata piratpartiet fast man samtidigt laddade ner som aldrig förr, Chai Latte fick sin genomslagskraft på svenska caféer, samhället flyttade in på Fejjan (Faceook),det blev en allmän regel att tycka foppatofflor är skitfula, ord som bloggerska, grooming, brattig, dissa, googla, pimpa, SUV och wowa används av var och varannan. Klimatfrågan har blivit högaktuell och termer som GI och LCHF styr våra måltider.
bloggar av Kissie, BlondinBella, Pussy, Fugu, Mogi, Kenza och Dottie kan vi istället för månadens skiva läsa om dagens outfit.
Man skulle kunna go on and on.

Vad kommer ni ihåg om 2009? Nåt generellt speciellt?Unikt? Allmänt?


I morgon kommer MiloPilo hem. Vi har bjudit över Örnen och Tuttut på middag och fredagsmys sen får vi se om dyngoxarna orkar hålla sig vakna till Idol. Troligtvis inte!
Idag har jag ätit glass! Alltså i december. I Berga centrum har de en ny öppnad Italiensk Gelateria. Jag kan tycka att det är ganska vågat att öppna ett glasställe i november men de hade kunder som tusan och jag var en av dem. Hemgjord italiensk glass i bägare kunde inte smaka bättre. Mitt val föll sig på Pistage och choklad. Gott var det. Jag förtjänade det då jag jobbat hårt i skylten på Småglin.

Nu är det sovdags för den här übermamman.
Vi hörs i morgon

Varma Kramar från ett frostigt Norrtälje! Y

2 kommentarer:

Patrik sa...

Chai latte mmmm :) 2009 blir ju historiskt iom att jag fick jobb i Lund och flyttat hit. Det är rätt stort eg.

Anonym sa...

2009 var ju året jag fick lära känna dig hjärtat!
// J <3