lördag 26 december 2009

Brynäs- V. Frölunda 5-2


Jora ni förstår, jag har varit på ishockey idag i Läkerol Arena och jag gillade det. Verkligen! Jag hängde en hel del på hockey faktiskt när jag gick i högstadiet. Då var det ju VIK som gällde. Västerås ishockeyklubb för er som inte vet. Det var jag och min gamla vän Nora som åkte på alla hemmamatcher och vi hade tillhörande sjalar osv. Jag minns att Robert Nordmark och Patrik Juhlin var mina favoriter. Jag kan ju säga att det har ändrats lite sen jag var på hockey sist. nu var det rätt ås mkt jippo av det hela. Massor musik, utlottning av pengar, presentkort och annat av sponsorer. Skitkul. Stämningen var hög och då hemmalaget vann så var alla på riktigt bra humör!

Jag ska faktiskt ta med M på en match, tror han skulle gilla det. Då får det bli i globen. Jag ska genast kolla biljetter!

Jag passade på att ta en titt i Brynässhoppen och köpte en julklapp till pappi. Jag fick faktiskt en julklapp av honom i år, vilken förvånade mig då han inte köpt mig något tidigare.. Jag fick lite dåligt samvete eftersom detta var första året jag inte köpt något till honom. Men nu så. han är ett stort fan av Brynäs hockeyklubb så det passade ju utmärkt!

Jag och lilleman har varit sega som degar hela dagen idag och sitter nu i soffan och bara chillar. Vi blev nästan meddragna ut på fest men nej, åldern knackar på våra dörrar så vi kände att nej, en lugn hemmalördag blir det istället.
Det har snöat precis hela dagen, så i morgon blir det skotta. Tur att jag har mina vinterkängor med mig då mina stövlar gick sönder idag 2 gånger!! Oh bugger.

För övrigt har jag kikat på den nerbrända Gävlebocken!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Har den brunnit? Visste jag inte.

Hjärtemammas sa...

Jo den gjorde ju det dagen före julafton tror jag!