lördag 19 december 2009

Vi älskar snö!

Vilken underbar dag vi haft. Jag och M styrde kosan mot Västertorp och kusin vitamins födelsedagskalas. Där fanns redan mormor och Fen på palts samt kusins farmor. Efter tårta och hembakt så gick vi ut i snön, jag, M, syster, sambon och Viggoliten. Vi (eller de) åkte linbana, gungade och lekte kanonkula i nån rolig rutschkana.
Vi intog en gemensam middag på den lokala pizzerian innan det var dags att fara hem mot Norrtälje igen.
Nu sitter M och jag och kikar på Expedition Robinson. Jag tycker att det är lite väl många som redan gett upp den här säsongen. Alltså valt att avbryta och valt att få bli hemskickade. Fasiken, det är riktiga överlevare vi vill se!

Vi har tänt ljus och vi har bryggt lite te. Vi sitter båda under filten och fnissar åt snöyran utanför fönstret. I morgon blir det lussebak och så har jag i något svagt ögonblick lovat M att göra pepparkakshus, för det har minsann pappa gjort. Då kan ju inte jag vara sämre ;-)
Jag gissar ju att snön ligger kvar i morgon så troligen blir det en pulkaprompa också!
Den som vill är välkommen hem till oss på lussebak i morgon!

Nu tackar vi för ikväll!

Kram

4 kommentarer:

118 118 sa...

ja,jag skulle vilja komma förbi ;)
/kram

Hjärtemammas sa...

Hmmm.. det går inte, det vet du ju..
Det finns säkert nån annan som vill bjuda dig på lussebullar.

118 118 sa...

vad taskigt,jag som hade hoppats på lusse bullar helst med massa russin i.
älskar det.

emma sa...

118 118, haha..

när bjuder du på bilder från kalaset? Eller du kanske inte hann ta några?
kram