lördag 19 december 2009

Kakan vs Julgranen 1-0


I morse vaknade jag och såg en bedrövelse. Näsan hade rätt! Hade man kunnat spela på Oddset angående min katt och min julgran hade han gjort det. 3 av mina polkagrisstänger låg på golvet med ca 20 brott vardera. Tur att de är inplastade annars hade jag haft polkaflis över hela golvet. 2 av mina änglavingar låg nästan nakna bakom fåtöljen. Kakan hade skoningslöst lemlästat dem båda två på ett till synes ytterst kallblodigt sätt. Även en silverjulgranskula låg i hennes matskål! Gah! Inte förstår hon när jag skäller på henne heller.. kattskrälle..

Det här med att hon lägger grejerna bakom fåtöljen är lustigt fenomen. Varje natt smyger hon in i M:s rum och tar bland annat hans lilla sovapa. Den är liten och den är gosig, lagom råttasize. Hon tar den ur hans famn när han sover, dödar apan en stund och gömmer den bakom fåtöljen. Där får även ett minigosedjur i form av en hamster och ett annat i form av en kyckling läggas på hög. Är det inte märkligt? Varje natt och alltid bakom fåtöljen i vardagsrummet. Samma procedur.
När M vaknar om morgonen och vill ha sin apa går han direkt dit och hämtar den. Snacka om jaktinstinkt!

Över till något annat.

Jag fick igår konstruktiv kritik av en bloggföljare som nog följt mig sen start. Det är en gammal mycket nära vän som numer inte är speciellt nära, gammal är han fortfarande, men lite mer distanserad dock fortfarande en god människa. Innerst inne i alla fall. Hänger ni med? Han tyckte att bloggen blivit mer förutsägbar. Att jag själv bestämmer min dagordning istället för att låta händelserna styra bloggen. Jag ska verkligen tänka på det. Det kan ju ha med att göra att jag jobbar mkt mer nu och att jag inte kan låta slumpen avgöra precis allt i mitt liv längre. Inte vet jag. Men hans ord betyder en del, han är klok må ni tro, så jag ska tänka på saken i alla fall.

Nu ska jag göra mig klar för att åka till Viggolitens ettårskalejs. Jag var uppe i ottan och slog in paket. För att slippa julpapper på en födelsedagspresent tog jag det somrigaste pappret jag kunde hitta!Det blev rosa och ljusgrönt! Snyrrit ska det vara
Ha nu en fin lördag! Sätt på er broddarna ni som är lite till åren och så lämnar ni cykeln inne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Förmiddag min bäste vän..
Jag tycker du har en Fantastiskt läsvärd Blogg. Tycker om att läsa den..
Kram på dig.
Kerstin

Maria sa...

:-) jag kan tänka mig den synen du vaknade till.. härligt med djur...
Men tycker allt lite synd om dig då du gjort granen så fin...
kram

Anonym sa...

För mig stavas det där: igenkänningskomik! :-)

/Näsan