måndag 28 december 2009

Hemfärd..

Jag har haft några underbara dagar här i Sandviken och det gör mig nästan ont att behöva åka hem igen. Men livet består väl inte alltid i att ha det lugnt, skönt, underbartoch att dofta på blomm.. nej snön menar jag :D
Faktum är att Paradiset, Boänge, Sandviken gör mig så lugn. Det här är balsam för min själ. Min gode vän Lilleman som jag nu är och hälsar på är en av de vackraste människorna på jorden. Han är så osjälvisk och gör vad han kan för att hans vänner ska må så bra som möjligt. Jag har blivit så ompysslad så. Fått kaffe serverat, brasan tänd på morgonen, mat på bordet osv. Jag har fått kramas precis när jag har velat också. Nåväl, hemma är inte heller fy skam.
Jag får ju där kramas och pussas med världens bästa M som för övrigt nu fyller 4 år på fredag. Jag har bjudit in några så det blir ett litet kalas i alla fall. Funderar på årets tema dock på tårtan. När han fyllde två gjorde jag en sån fin tårta med en F1bana och två Ferarribilar på. Det lutar åt att det blir något i Spindelmannenväg i år.

Jag ska nu koka mig lite kaffe, och ta med mig kameran på en tur runt huset. Det har snöat konstant sen jag kom hit och jag måste ju passa på att ta lite vackra vinterbilder.
Tåget hem går i eftermiddag och landar i sthlm 14.30. Det var tänkt att jag ikväll ska hem till Gusten och Örnen för lite middag men jag känner mig rejält hängig. Förkylningen har nog kommit ikapp mig med nu.

Må väl vänner, vi hörs senare

4 kommentarer:

mamma sa...

Hej S.....vad skönt du verkar ha haft det.Har skickat paketet med emma s klappar idag.Vi har kanska mycket snö i Sala ,men undrar om ni är insnöade?Kram mammiz

Anonym sa...

Tack för trevliga dagar vännen och varmt välkommen tillbaka !

Kram L

Anonym sa...

Du får väl ge M en kram på 4-års dagen.Ha det gott..
Storochvarmkram från mig.

Emma sa...

Hello big sis!
Jag & Viggo kommer på kalejset förståss, troligen med storbebisen (Lenny) släpandes. Vilken tid var det sagt? vår bror och kusinen kommer och bor hos oss onsdag-fredag men så fort de farit hoppar jag på bussen till norrtälje. Aaight?

kram

P.s var och åt lunch på kurdisk restaurang idag. I vanlig ordning charmade viggo ägaren, som i sin tur lyfte upp Viggo och bar in honom i köket för att förklara vad dom lagade för mat, haha. Sen försökte han lära Viggo att säga "turk på burk" men utan att lyckas. Tack och lov.