torsdag 24 december 2009

God fortsättning

Då var den här JULAFTON till ända. Jag kan tycka det är skönt faktiskt även fast jag njutit fullt ut av varje minut som jag haft min fina familj här. M vaknade i morse strax efter 05 (!!!!) för att konstatera att tomten faktiskt varit här och lagt paket i hans strumpa och placerat ut en hel del under granen! Magi eller hur, tänk att han kom ihåg oss den här julen med. Ibland har man tur!

Pappi och C kom strax efter nio för att inta vår nu traditionsenliga julaftonsfrukost tillsammans. Andra året i rad nu, det räknas väl som tradition redan?
Mormor och Fen kom lite senare och vi myste hela dagen med god julmat och med fina klappar och sköna kramar. Tomten hade faktiskt lagt flera paket under granen som faktiskt var till mig. Bland annat så låg där ett par ljuvligt fina örhängen som är slående lika de C tillverkar, där låg även en vacker, stor, skön pläd i rosa och orange, en skitsnygg mössa och lite make up från Lancome. Jag har varit riktigt snäll i år med andra ord ;-)
M fick så jäkla mkt paket så jag smusslade faktiskt undan ett som han istället ska få på sin födelsedag nästa vecka. Han får ju inte bli bortskämd heller. Roligt är ju att se på barns minspel vad de gillar och inte gillar. Han gillade ju allt som gällde radiostyrda bilar och snöskotrar så klart, men när han öppnade en tråkig låda från mig med papper, saxar, pennor och målarbok i och som matchar hans rum perfekt tittade han bara på mig och undrade nog vilken planet jag kom ifrån. Ha ha ha

Nu är det tyst, bara Kakan som spinner intill. Ja lite surr hörs ju från den eldosan som julgransbelysningen är kopplad till. Annars knäpp tyst! Tidigare ikväll så avbröts denna sköna tystnad av ett ilsket PLINGANDE på ytterdörren. Jag öppnade och där stod Länsman*! Jag blev så klart jätterädd och nästan skrek om något hänt min familj?! Hon lugnade mig med att det inte hänt min familj något men en kvinna i grannhuset har försvunnit mystiskt. Ytterst obehagligt!

Jag har låst om mig och packat min väska. Jag tänkte ta bussen runt nio från NE station och bör väl vara på T-centralen runt tio. Jag har blivit tipsad om att butikerna på Sergels torg faktiskt är öppna i morgon! Jag måste rusa in på Gina T för att köpa mig en exakt likadan klänning som jag redan har men som har sprungit och gömt sig. Precis den hade jag ju tänkt ha på mig på festen i morgon kväll. Typiskt inte sant?

Nåväl, tåget går sedan halv tolv runt lunch. Mot Gävle alltså och underbara vänners sällskap. Om någon känner sig manad till en kaffe på centralen så finns jag där efter halv elva någon gång!

Sov gott vänner fina YY
God fortsättning

*Länsman= Farbror Orange

5 kommentarer:

118 118 sa...

vad kul o läsa att du haft det trevligt idag :)
jo det hade varit trevligt o få träffa dig imorgon vid bög-ringen o ta en kaffe o ge dig något litet innan du far iväg me tåget.många kramar/s

Hjärtemammas sa...

Känner jag dig rätt ligger du och sover vid det laget Eniro..

Anonym sa...

God fortsättning på en underbar helg för dig.. Kram och ha det så Mysigt i morgon.. Missa nu inte tåget bara..

Kramar om dig
Kerstin

Wannabe sa...

fattar ändå inte vem farbror orange är? länsman hade jag kanske gissat på polis, men sen blev jag bara förvirrad.... God forsättning på dig iaf :-)
*kram*

Hjärtemammas sa...

Hej hjärtat, Farbror Orange är ett internt skämt. Trpkigt kanske men jag skrattar gott varje gång!!
Du vet Lilla al Fadji, han säger farbror orange istället för farbror Blå. Min vän Näsan som jag emellanåt skriver om i bloggen har spelat polis i just ett lilla al fadji avsnitt :D
God fortsättning
kram