tisdag 8 december 2009

Naken om baken


Det är dags för mig att nanna. Jag är trött som, jag vet inte vad! Jag kan avslöja att jag faktiskt SOMNADE här på förkvällen efter M somnat. Det är inte likt mig att sova på dagarna innan jag faktiskt går och lägger mig. Drömde en massa gjorde jag också. Jag drömde att jag blev utskälld av en arab, på arabiska. Nåväl.


Jag har skrattat för mig själv under dagen åt en sak jag fick berättad för mig i morse. Det var M:s dagisfröken som berättade att hon igår hade läst en bok för M. Boken heter Naken om baken och är en perfekt bok för barn i kiss och bajs åldern. Den illustrerar och berättar om att under kläderna är vi alla nakna. I alla fall så fick M syn på en dam med mycket hår i de nedre regionerna och pekade och sa till fröken: "Louise, varför har hon ett djur där? Har hon ett djur i fiffiluran?"

Jag skrattade så tårarna rann i morse när hon berättade det. Dels för att han verkligen trodde damen hade ett djur mellan benen och dels för att han verkligen använder ordet fiffilura! Det är ju faktiskt ett Karlsson på taket ord. Han nynnar ju: " Fiffififfilura, fiffififfilura, det gör jag varenda dag" För Karlsson är fiffilura samma som att busa!

Nåväl, söt story som jag i alla fall ska skriva upp i min bok där jag skrivit om roliga saker som hänt och sagts kring M ända från början.

Nu ska mamman sova. Sov gott ni andra med


Varma kramar från ett halvrått Norrtälje


YYYY

3 kommentarer:

Patrik sa...

Hahahaha! Va härlig han är. Älskar den boken btw :)

Maria sa...

haha... :-) jag älskar de spontana i barn... och jag tycker ditt initiativ till den där boken är skitbra.. önskar jag hade kommit på det för 16 år sedan.. hade varit något det!!
kram

Anonym sa...

hahaha! ja vad ska man säga , man förstår ju hans fundering.*S* dom är ju för roliga dom små...

jonas