söndag 20 december 2009

Min älskling har ett hjärta av snö



M:s dekorativa sida

Vi hade några godishalsband hemma som vi klippte sönder och dekorerade med.




Julefrid


Jag har M:s raggisar på mig. Jo jag fick på mig dem faktiskt, de är väl i superstretch eller nåt. Sköna som 17 är de i alla fall. Vi har båda varit lite fryslortar idag. M pga en liten liten släng av feber och jag bara för att jag klär mig dåligt helt enkelt. Det fick jag kallt erfara när vi tog en promenad till Coopan för lite veckohandling. M hade det hur bra som helst, för jag hade tagit med vagnen. Tanken var väl att jag kanske kunde lasta den med lite varor men han såg till att lasta sig själv och somnade därefter hur gott som helst. Jag blev lite avis men jag tog ett maratonlöp hem med kassar och vagn i hög snö och fick vila lite själv på soffan innan lillen vaknade så jag lyxade till det lite jag med.
Vi har på eftermiddagen här byggt oss ett litet pepparkakshus! De hade inga färdiga byggsatser kvar på affären så vi modellerade oss ett eget. Vi dekorerade sedan varsin sida. M har massa godisar på sin sida medan jag har det lite mer sparsmakat på min. Det blev ju inget alls i stil med Gustens pepparkakshus i miniatyr av hans egna funkisvilla och inte heller något i stil med Perres, en vän som är chefskonditor på Villa Källhagen, men tusan vad fint vi tyckte att det blev!
M är nog ganska stinn i magen efter all deg han slukat. Jag har inte alls någon förkärlek för pepparkaksdeg, jag tycker snarare tvärtom. Att det smakar skit helt enkelt. Heller tycker jag inte om hemma bakta peppisar så det här huset får lillskrot knapra i sig själv efter jul.


Nu ska jag sätta på en kopp te, jag ska luta mig tillbaka och pilla lite på tvdosan, det kanske går någon film. Jag har funderat på att skaffa mig lite mer kanaler på tv:n faktiskt. TV4 Fakta är jag lite sugen på. Måste kolla upp det!

Ha en fortsatt trevlig 4:e advent!




7 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad ni är pyssliga :)

Kram L

Hjärtemammas sa...

Ja men visst är vi?
Jag ska pyssla om dig när jag kommer sen! hämta kaffe, hämta raggsockor och sånt :D
kram

Anonym sa...

Fattar du vad jag längtar att få kaffe på sängen :)

Kram L

Hjärtemammas sa...

HA HA HA tror jag det..!

mamma sa...

M måste vara glad som har en mamma som pysslar så fint.Han har inte bara ett hjärta av snö,utan även av guld.Puss

Anonym sa...

vadå Emma?:)varför garvar du åt mitt alias?/ 118 118. måste ju hålla låg profil d.s

emma sa...

118 118: Det är bra att du håller dig anonym :)
god fortsättning.