söndag 6 december 2009

Brrr




2:a advent idag!

Då är vi alltså ännu närmare jul än vad vi var förra helgen och till och med igår. Vår dag började med grötfrulle så vi skulle orka med ännu en skridskoskoledag.


Vi packade väskan med peppisar och varm choklad. Dock blev inte sessionen mycket längre än en halvtimme men det ska ju ändå vara en kul stund. Vi hade roligt och M fick bekanta sig ytterligare med isen. Nästa gång kanske vi åker en hel timme, vem vet?!

Vi har även hunnit ta en svän på stan då gator och torg var uppdukade för årets julmarknad. Lucia korades och vi var såklart på plats för att klappa händer. Vi intog även vår söndagsmiddag på den lokala kinarestaurangen för att återfå värmen. Det var faktiskt kallt idag. Jag hade mössan med mig i väskan utifall jag behövde!

När vi väl kom hem bakade vi pepparkakor och M ville vara bra klädd för bak, så han hade klätt på sig sina galonisar och en av mina kepsar. Han ville även ha arbetshandskar på sig men jag tyckte att då han jobbat i garaget med pappi i samma handskar så lämpade det sig inte!

Nu har lilleskrot somnat gott i sin säng och jag har tänt lite ljus. Vi får se hur den här kvällen lider vidare. Jag finurlar på om Tubbes mamma fått sin bäbis ännu. De väntar ju en pojke som borde ha kommit för länge sen.


Godnatt så länge




3 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig helg, ha det gott min vän
Kramar om dig.
Kerstin

Anonym sa...

Ekologisk röd mjölk, ekologisk lättmjölk och ekologiskt bregott! BRA!!!! Gissar att osten också är ekologisk! :o)

Hjärtemammas sa...

Mä hallå, SJÄLVKLART är även osten ekologisk! Närproducerat och kravmärkt är något jag faktiskt lägger lite extra pengar på att köpa. Bra för mångfald och bra för miljön!