lördag 26 december 2009

I brasans sken

Mitt fina halsband jag fick i julklapp av Frk Johansson. I love it! Precis det jag önskat mig!

Jag sitter med Lillebjörn i brasans sken och löser melodikrysset och dricker kaffe. Vuxet mysigt eller hur? Vi har båda raggsockor på oss!
Igår var vi på en fest som Ärtan ordnat i någon lokal hon fått låna. Jag träffade ett par gamla bekanta och fick fler nya!


Efter hemmafesten, eller bortafesten så gick vi till Harrys i Gävle. Där via såg det ut precis som det brukar, ni vet när man är ute på juldagen! Så slutsatser får ni dra själva. Jag kan bara säga att min mamma ska vara stolt över att hon har en sån beskedlig dotter. I lagom tid låg jag i min finbäddade gästsäng och sov som en prinsessa.


Idag har vi lite halft om halft snöstorm här i Sandviken. Jag hoppas inte det blir en repris på -98 års snöfall då många satt insnöade över en vecka här i krokarna.



En tanke till offren av tsunamin. Fem år sedan idag. Tänk att vi kom hem bara en vecka innan katastrofen. Jag tänker på det ofta faktiskt.

4 kommentarer:

118 118 sa...

Tack Emma :)God fortsättning till
dig med.prata med syrran så kanske vi alla kan träffas i skhlm-gallerian o ta en fika,så kanske man kan träffa dig med IRL.ha det bäst båda två!;)

Ima sa...

GRYMT fint halsband!!
God fortsättning till dig/er också!!

Kramar

Patrik sa...

Hjälp, har det redan gått 5 år.

Hjärtemammas sa...

Mmm det har ju det, 2004- 26 december..