fredag 11 december 2009

Fredagsmys


Med Cola Zero, kanelljus och en apelsin halvtittar jag lite på kvällens Idolfestival. Det blev naturligtvis ingen bio. Lika bra det ändå kanske då jag har lite svårt för bio. Obekväma stolar, trångt benutrymme för mina extra långa spiror och sen vill jag kunna se filmen hur jag vill. Ibland om det blir för läskigt vill jag stänga av ljudet, jag vill kunna pausa om jag behöver hämta kaffe eller nåt annat. Visst låter det tråkigt? Självklart kan jag gå på bio men det är skönare att se film hemma. En gång var jag på bio i Bangkok och såg Ghost ship. Där fick man sitta i sköna breda skinnfåtöljer med inbyggd aircondition. De hade högtalare i varje fåtölj och det vibrerade i takt med dem. Man fick kudde och filt om man vill och så kunde man fälla upp fotändan på stolen. Lyxigt eller hur?

Jag letar efter min virknål just nu, va fasiken är den någonstans. Säkert har jag glömt den på jobbet. Jag får leta efter den i morgon. Att virka har verkligen blivit en form av terapi för mig faktiskt. Jag virkar en liten stund varje dag och snart har jag mig den där filten jag siktar på, gjord av små mormorsrutor.

I morgon bär det av till stan med Cläry. Vi ska väl ses inne vid Fridhemsplan runt sju för att sedan tillsammans gå mot tapasbaren Olé Olé på hantverkargatan. En liten liten liten restaurang där det med all sökerhet kommer vara proppfullt hela kvällen men vi får sitta i baren så länge och vänta till oss ett bord.

Ja vad mer skulle jag berätta nu då? Det var nåt roligt men jag har glömt. Ja ja, jag kommer säkert på det senare och får väl göra ett inlägg till då.
Hej på en stund

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad händig du är..
Kram Kerstin

Hjärtemammas sa...

Tack Kerstin, jag har precis lärt mig och dessa rutor är det enda jag kan virka. Jag hittade faktiskt fyra strumpstickor här hemma och funderar på att bärja sticka raggisar!!
kram

Patrik sa...

Hur många rutor är du uppe i nu då? Borde vara en halv filt iaf :) Film ska ses hemma så man slipper skämmas om man råkar somna :)

Hjärtemammas sa...

Me all säkerhet en halv filt, jag är nog uppe i en trettio rutor i alla fall :) Har du köpt garn och nål till T? Kram