onsdag 9 december 2009

Teamwork

Så här mörkt är det om morgonen när vi går till dagis! Tur är att vi båda är utrustade med reflexer!

Änglavingar! Kom ihåg jag är ingen sömmerska på heltid ;-)

Yankee Candle doft av cinnamon & sugar. Juligt!


Idag hade jag arbetshjälp av M de sista timmarna på Småglin. Det gick bra, jag vek kläder och sålde medan han stod i dörren och ropade "Kom in och köp julklappar!" Vi åt varsin mandarin sen satt han och skrev. Han har lärt sig skriva MAMMA, PAPPA och sitt eget namn så det blir inte mkt annat än det som skrivs. Han sa att det var trevligt att jobba på Småglin och att vi borde jobba ihop oftare. Vi får se!! Ett par timmar funkar bra, inte mer.
Vi hade ett par timmar ledigt innan vi började jobba och gick en kort sväng på stan. Vi inhandlade ett ljus från min favorit Yankee Candle. Man får betala skjortan för det men det är det värt. Det luktar så himla gott! Jag passade även på att handla lite fix och trix till symaskinen och lite nytt garn till mina mormorsrutor jag virkar på.
I morgon är det lussefirande på dagis och jag har ikväll suttit och knepat ihop ett par vingar till M då han ska föreställa ängel. Då jag inte är någon sömmerska så blev de lite si och så, men de funkar alla gånger. Jag tror han blir glad!

Nu ska jag virka lite sedan hoppe i säng.

Sov gott



9 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju att köpa om man inte kan sy......

Hjärtemammas sa...

Aj, den tog där den skulle! Eller inte :-)
Klart jag kan köpa vingar men även om de inte var perfekt sydda tycker jag dessa är mer charmiga än de som finns att köpa med fjädrar och nylon. Tur att vi tycker olika och tur för dig att du slipper ha dem på dig!
Har ett par djävulshorn här hemma som troligen skulle passa dig bättre! :-P

Maria sa...

Kan du inte komma till mig och göra mig mer pysslig.. jag älskar den sidan hos dig.. När man läser så skulle man bara vilja komma hem till ditt varma hem.. saknar dig!!!

Anonym sa...

dom vingarna var jättefina tycker jag,kan jag också få ett par ;-))

jonas

Hjärtemammas sa...

Maria: Du är välkommen alltid! Snart kommer jag till Sala, i alla fall efter jul då kommer jag hem til ldig. Sen om jag pysslar är en annan sak, vi kanske bara kramas :-)
Men Jonas, självklart kan jag sy ett par till dig med. Har du sett änglarna i Victorias secret show? ;-) Du kan vara en av dem. Jag har en annan sak som skall skickas åt ditt håll, samfrakt? :-*

???? sa...

och min inlägg var val så dålig att det kom bort

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Camilla sa...

Min underbara vän!!!!
Du är så duktig.
Jag tycker bara det är tråkigt att det finns folk som ska tycka det ena och andra om saker du skriver här.
Och att dom inte ens har mage att skriva ut sitt namn här, men är man elak av naturen så kanske det är är bättre att vara anonym.
Du är bäst,ta hand om dig.
Puss Camilla

118 118 sa...

hur gick lucia tåget?? höll M sig i ledet? :)