fredag 18 december 2009

Kalas i morgon

Jag har redan lagt mig. Jag ligger och kikar på granen som fortfarande är tänd. Ni som vet hur jag bor vet ju att jag har min säng i vardagsrummet, bakom en gardin visserligen men ändå. Jag har alltid granen tänd. Det är så fint och mysigt!

Dagen idag började med en halkik och blåsig promenad till jobbet. Jag stötte på en likbil som höll på att likvidera mig ordagrant. Den sladdade och jag halkade. Hua! Det var nära ögat! Men som ni märker klarade jag mig ur situationen helskinnad och kunde således jobba häcken av mig idag. Det har varit fullt skägg i butiken hela dagen då det är Tomtenatta i Norrtälje idag. De flesta butiker har bra erbjudande samt har öppet till 22. Jag fyndade faktiskt själv lite innan hemgång. Dock nappade jag inte på något erbjudande men jag fick med mig fina saker hem. Ett par mörka fina jeansleggings och en lång vit tröja med marinblå ränder, passar utmärkt till marinblå koftan jag köpte häromdagen.
I morgon fyller lilla lilla stora Viggolicious 1 år! Vi ska på kalas i lilla familjens nya lya i Västertorp. Först kommer M hem från pappi så svidar vi om och beger oss mot stan. Bussarna har ju inte gått riktigt som vanligt pga "snökaos" de här dagarana så vi får se om de tar oss dit vi vill i morgon.

Tänk, varje år är det likadant. När det kommer en dm snö i Stockholm talar vi alla om snökaos, även i Skåne är det kaos. De i Dalarna och Norrland har säkert metervis men inte hör vi nåt gnäll från dem heller.
Nu tänkte jag sova men jag kom på att jag inte slagit in presenterna till V ännu. Bugger! Måste tassa upp och göra det.

Ni andra önskar jag en fortsatt fin fredagskväll, kanske på tu man hand med någon ni gillar lite extra mycket eller med en hel älsklingsfamilj!

Vi hörs och syns i morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hunny! Skulle inte du eventuellt på en *hosta hosta* dejt ikväll?
*puzzapå* <3<3<3<3
C

Hjärtemammas sa...

Ha ha ha näääru, ingen date för mig heller! puss fina lilla du