onsdag 30 december 2009

Nyårslöfte?


Jag har inte varit så himla på med det där med nyårslöften. Varför ska man liksom, det är ju inga som håller dem i alla fall. Men nu, förstår ni, har jag satt upp löften som jag lovar och svär på att jag verkligen kommer hålla. Jag har flera personliga löften som jag absolut inte tänker dela med mig på bloggen men ett löfte jag ska göra allt för att uppfylla är att bli mer klimatsmart. Jag ska läsa på för att lära mig mer om hur jag värnar om miljön. Jag kommer köpa mer närproducerade och ekologiska varor. Det tycker jag med ni ska tänka på faktiskt. Jag vet att bla 118118 dissar mig i den här frågar men det är för att du är okunnig i den ;-).
Jag lovar att se till att butiken tar in mer miljövänliga och ekologiska produkter också.

Över huvudtaget kommer 2010 bli ett år i helt ny riktning. Jag har flera viktiga projekt på G som det inte finns en tillstymmelse att misslyckas med! Jag lovar att om dela med mig av dem till er.
Jo jag ska sluta feströka! Joo jag gör ju det, präktiga jag feströker liksom. Men varför gör man det? Det är så onödigt. Ibland har det varit fest lite för ofta så jag ska inte röka ett bloss på hela 2010. Jag ska försöka få med mig Karrri i det löftet. Jag hoppas jag lyckas!

Jag jobbar på idag i butikenmed mellandagsrean. Jag hänger om allt och gör plats för massa fina nya fräscha varor till våren.
Kom in och hälsa på vet jag!
Igår hämtade jag ett paket på posten med lite julklappar från kära syster i Vancouver. Bland annat skickade hon med lite OS grejer, termosflaska, kläder och nyckelrem och i vanlig ordning ett storpack med kaneltuggummi. Jag hade ju faktiskt planer för att tag sedan att besöka Vancouver just nu under OS men planerna blev till synes ändrade. Skoj hade det varit i alla fall. Grejerna jag och M fick var superfina. TACK!

Kram

1 kommentar:

Egoisten sa...

haha de ni håller på med!köper när producerat,ekologiskt skit!,typ o allt annat larv!förstår ni inte att det är era pengar dom e ute efter!:)
så trött på massa miljö snack jämt o ständigt!jag har min åsikt ni får ha er åsikt men respektera varandra :)
puss und kram ;)