måndag 14 december 2009

Bara lukten gör mig svag


Lördagkvällen tartade en råkall eftermiddag på StEriksplan





Kvällen slutade med dessa i Birkastan! Tack Näsan!



Helgen till ända alltså. Igår hade jag så mkt annat i huvudet så att skriva ett blogginlägg var alltså inte ett alternativ.

Tänk vad härligt det är med människor som förgyller hela ens närvaro. Positiva människor som med sin självstyrka tycks klara precis allt. De skulle kunna erövra världen på en dag. Cläry är en sådan människa. Allt hon säger är så klokt! Allt hon säger träffar precis där det skall och man känner sig verkligen speciell. Sen att hon ser ut att komma från en saga, som ett skogsrå, en älva gör ju så klart sitt. Hon känns magisk på något sätt.
Ja det var dagens kärleksförklaring!


Vi åt allt som fanns med vitlök på restaurangen i lördags. Tapasbaren på Hantverkargatan får av mig högsta betyg. Personalen och maten var bland det bästa jag upplevt på länge. ALLT var späckat med vitlök, kanske därför jag inte fick pussas i lördags.. aah, det var deet alltså. Äsch det bjuder jag på, jag har en jag helst känner att jag vill pussa på just nu.

Vi tog en pubhopping, från tapasstället, till en champagnebar där vi åtnjöt otroliga champagnedrinkar, till skottsk pub och tjeckiskt öl. Till slut hamnade vi på e privatfest i Birkastan i en våning modell bautastor. Jag kommer inte gå in på den festen mer än att det var med Näsan vi blev medbjudna. Näsan är alltid underhållande. På festen bjöds på det mesta och då även pepparkakor liknande fallosymboler. Otroligt provokativa och otroligt skitroliga!
Vid fyra kände vi oss nöjda och tog en taxi hem till Cläry igen. Vi somnade som små barn i varandras armar för att sedan ligga kvar i sängen till tre dagen efter. Mysigt som få!

Idag har jag varit på jobbet hela dagen. Vi har ju den här veckan också öppet till 19 om kvällen. Det blir många timmar känns det som men som tur var är att det trillar in folk hela tiden så det finns att göra. Ja inte just nu då!

Det är kallt som 17 ute och jag har allehanda värmande accessoarer på mig både hä rinne och när jag kommer ut. Förhoppningsvis blir det en liten längre promenad innan hemgång idag!

Inga kommentarer: