måndag 7 december 2009

Mammas ängel

M har luciafirande på dagis på torsdag och har idag bestämt sig för att gå som ÄNGEL. Vi har redan tomtedräkt från förra året och jag hade väl hoppats att han ville vara tomte i år igen men nej, ängel skulle det vara. Först ville han gå som drake men då vi förklarat att det inte var så "luciatågit" att gå som drake ville han vara ängel. Så så får det då bli. Frågan är bara hur jag ska få ihop vingarna. Jag får väl ta ett gammalt vitt örngott tänkte jag och sy ihop på något sätt för att sedan stoppa dem med vadd. Jag tänkte även linda in ett diadem i vitt band och göra en gloria med glitter och ståltråd. Det borde funka!
Det övas för fullt här hemma på Staffan stalledräng och midnatt råder. M sa att han även har en dans han vill visa på luciatåget. Center of attention, precis som mamma.
Jag själv har jobbat hela dagen och har mestadels gått omkring med ett fånigt leende på läpparna. Varför vet jag inte, men det är ju bra att man ser glad ut istället för sur och arg, inte sant.
Jag har ju varit färdig med mina julklappar ett tag nu och har idag tänkt över att, strategin kanske inte var så genomtänkt ändå. Visst jag har sluppit köa MEN jag blir så shoppingsugen när jag ser andra gå och handla julklappar så jag vill handla mer! Alltså kommer jag inte kunna låta bli, jag känner mig själv alltför väl och alltså kommer det gå åt mer pengar än jag räknat med. Bugger!

Helgen som kommer, jo jag har redan planerat den, tänkte jag viga åt Cläry som jag inte träffat sedan min födelsedag. Vi tänkte käka en bit mat i stan och i vanlig ordning när hon och jag träffas så kommer det bli galet. Jag längtar!!

YYYY

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken tid går lucia tåget? får man komma o titta om tiden passar?

Hjärtemammas sa...

Alltså då du skriver som anonym kan jag ju inte bjuda dig till min sons dagis luciatåg förstår du väl! Jag tror jag vet vem du är som skriver anonyma kommentarer. Jag och M och hans pappa ska se luciatåget tillsammans. Det finns säkert andra luciatåg du kan kika på :-)

Sillgrisslan sa...

Vilken liten raring! Ser gärna nån liten bild på ängeln sen! Vill du inte sätta ut den på bloggen har du min mailadress. ;) Kram