måndag 21 december 2009

Sleep over mitt i veckan

Marshmallows och godishalsbands-pluttar

Pepparkaksrymdraket



Örnen och Tuttut kom över för en sovaöver-kväll och barnen har nu lagt sig för att försöka nanna. Det är inte det lättaste. Fast de är trötta som djur är de överspeedade av något. Snart så.. bara de får andas några djupa andetag så hoppas vi att de sover snart så mammorna får lite vuxentid. Vi har idag varit ute i snön och lekt såklart. Vem kan låta dessa mjuka ljuvliga decimetrar vara ifred? Inte vi i alla fall. M och jag har även gjort nya julgransdekorationer i form av marshmallows. Vi kom på iden att vi ville ha något i granen som såg ut som snö så vi köpte oss en påse marshmallows och satte igång. Vi hängde även på lite annat gott på tråden och det blev riktigt fint faktiskt!


Bakat peppisar har vi med gjort idag. Igen! Vi var ju tvungna att göra slut på degen vi hade. M och jag gjorde en rymdraket sen gjorde vi allesammans massa hjärtan som vi hängt i granen med vita sidenband. Nu bestämmer jag att granen är färdigdekorerad!
Jag köpte mig mina egna fina raggisar i knästrumpemodell idag och i dem sitter jag här bredvid Örnen och väntar på att hon ska hämta mig något gott att dricka. En kopp te kanske *puffa puffa*

1 kommentar:

Patrik sa...

Varför börjar jag nynna på "jag är en austronat" helt plötsligt? :)