söndag 27 december 2009

Jorasåatte..

Jag vet inte om jag ska frysa eller svettas. Jag gör både om vartannat. Jag har nyss varit ute i kylan och det började då såklart med att jag frös då termometern visade på dryga 20 minusgrader. Skönt ändå när man är klädd ordentligt. INTE skönt om man är för mycket klädd för att skotta. Ullkofta, ullmössa, ullstrumpa och stora varma jackan. jag kom in och satte mig framför en varm brasa så nu svettas jag nästan isället.

Jag ska baka tänkte jag. Något laktosfritt då vi får finfrämmande från grannstaden på besök. Kokostoppar var det första som slog mig, så jag ska väl övertala lilleman att få åka till affären och handla lite. Kokostoppar är en favvo hos mi, helst med botten doppad i mörk choklad. Enkelt är de att göra också.
Jag försökte övertala lilleman också att åka till Köpis i Valbo men där satt han sig DIREKT på tvären. Jag ska försöka hitta mina Timberlandstövlar på rean hade jag tänkt. Håll tummarna för mig att jag lyckas lura iväg honom!

Nu baka, sen fika!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att jag bor så långt ifrån, annars så var jag den förste att avsmaka.. Kram