torsdag 24 september 2009

"Den som inte kan föreställa sig en galopperande häst på en tomat är en idiot..."


Detta är typiskt mig när jag ska på fest




Jag började faktiskt min dag idag på Café hörnan. Det är väl kanske inte världens mysigaste cafe men det är ändå rätt trivsamt. Jag satt i avdelningen "köket" och åt en god frukost samt läste Norrtälje tidning. Det är ett skönt sätt att komma igång. Måna som jobbar i butik på stan sitter där på morgonen så det blev en del hejjande och pratande. Men mest fick ajg sitta och vakna i fred.

Efter jobbet idag gick jag enligt utsago en lova på stan. Bland annat så köpte jag nya akvarellfärger och lite penslar. Det var länge sen jag skämde bort mig på den fronten faktiskt. Även om jag inte är bättre än andra på att måla så är det alltid roligt med fina och bra målarsaker! Jag skulle kanske ta en kurs i akvarellmålning eller något till hösten. Jag bör anmäla mig till någon kurs i alla fall.

Jag gick även till de stora kedjorna och skämde bort mig själv lite med förnödenheter som underkläder, strumpbyxor, tights osv. M fick en jättefin turkos fleecejacka och ett par sköna fodrade byxor. Lite strumpor och kalsonger blev det där också. Jag insåg försent att jag gjort av med lite mer pengar än jag borde men lovade mig själv att hålla i de resterande framöver istället.
Jag har som sagt styrt upp en del angående födelsedagsfesten och det är bara frågan om var fördrinken skall intas som kvarstår.Takterass i oktober(!!!!!!!!)eller varm vinkällare.. Jag röstar för det senare.
I morgon jobb igen sedan helg!
Sov gott

Inga kommentarer: